Polska Organizacja Turystyczna

Polska Organizacja Turystyczna jest jedną z ponad 100 narodowych organizacji turystycznych na świecie. Prowadzi wszechstronne działania na rzecz promocji i rozwoju turystyki polskiej w kraju i zagranicą.
• Głównym zadaniem Polskiej Organizacji Turystycznej jest wzmacnianie wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego, o silnej i wyrazistej tożsamości zbudowanej na fundamencie dziedzictwa kulturowego oraz bogatego w atrakcyjne walory środowiska naturalnego.
• Polska Organizacja Turystyczna realizuje swoje cele na poszczególnych rynkach poprzez swoje przedstawicielstwa (POIT) w 13 krajach świata.
• Współpracuje z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi Efektem tej współpracy są licznie organizowane imprezy promujące wśród krajowych i zagranicznych turystów regiony, miasta i poszczególne lokalne produkty turystyczne. Wspólnie organizowane są także stoiska na targach, konkursy, seminaria i konferencje.
Działalność
• Jednym z zadań promocyjnych POT jest organizacja stoisk narodowych na największych krajowych i zagranicznych targach turystycznych.
• organizacja podróży studyjnych dla polskich i zagranicznych dziennikarzy oraz podróży motywacyjnych dla touroperatorów. Celem tych podróży jest przedstawienie w sposób ciekawy i przekonujący najbardziej cennych zakątków Polski
• druk wydawnictw promocyjnych o Polsce. Foldery POT wydawane są w 12 językach. Swoją tematyką obejmują wszystkie zagadnienia interesujące potencjalnego turystę, poczynając od zabytków UNESCO, poprzez walory zabytkowe poszczególnych miast i regionów, poprzez turystykę aktywną, biznesową i uzdrowiskową, na tradycjach i polskiej kuchni kończąc.
• POIT pełnią funkcję narodowych punktów informacji turystycznej, są organizatorami licznych imprez, wystaw i stoisk wystawienniczych na największych targach turystycznych. W ich gestii leży także badanie podlegającego im rynku, prowadzenie kampanii i akcji reklamowych, zachęcanie dziennikarzy i touroperatorów do zainteresowania się Polska

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Polityka Turystyczna - wykłady

POLITYKA TURYSTYCZNA

WYKŁAD 1

POLITYKA – wywodzi się z greki, politykon – ozn. publiczne, społeczne, państwowe, powszechne, obywatelskie, też znaczyło do XIX wieku: towarzyskie, uprzejme. Słowo polis znaczyło – pod w...

Turystyka i rekreacja

Organizacja turystyki

OMÓWIENIE POJĘCIA „ ORGANIZACJA TURYSTYKI”

Termin „organizacja” w turystyce używany jest w trzech znaczeniach:
Jako cecha rzeczy i procesów, które uważamy za zorganizowane, stąd pojęcie „organizacja wczasów pracownicz...

Turystyka i rekreacja

Organizacja Turystyki w Polsce

Departament turystyki przy ministerstwie gospodarki pracy i polityki społecznej.
Departament turystyki zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem i monitorowaniem dokumentów rządowych i programów dotyczących rozwoju turystyki ocena funkcjon...

Turystyka i rekreacja

Organizacja Branży Turystycznej woj. śląskiego

Spis treści
1.Biura podróży – ogólne informacje, dane statystyczne, opis działalności jednego wybranego biura. 2
2.Izby turystyczne. 4
3.Regionalna Organizacja Turystyczna. 5
4.Lokalne organizacje turystyczne i stowarzyszenia...

Turystyka i rekreacja

Polska Agencja Promocji Turystyki

Polska Agencja Promocji Turystyki (PAPT)

PAPT powstała w styczniu 1994 r., przekształcona z założonego w 1962 r. Centralnego Ośrodka Informacji Turystycznej (COIT); jest przedsiębiorstwem państwowym, któremu podlega 11 oddziałów r...