Strategia pull i push - W swej działalności promocyjnej firma może uznać za głównych adresatów przedsiębiorstwa handlowe, będące pośrednimi ogniwami zbytu (strategia push) lub końcowych nabywców, będących konsumentami lub użytkownikami promowanych produktów (strategia pull). Każda z tych dwóch strategii promocji niesie pewne konsekwencje w określaniu adresatów promocji. W strategii push producent stara się pozyskać dla swych wyrobów przede wszystkim hurtowników, którzy docierają do detalistów, a ci do końcowych nabywców. W tym przypadku wykorzystuje najczęściej akwizycję jako formę bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. W strategii pull głównym adresatem promocji są konsumenci, a więc największe zastosowanie ma reklama w środkach masowego przekazu. W praktyce jednak często stosuje się strategie kombinowane, łączące cechy obu.
Plan marketingowy
PLAN MARKETINGOWY – wykład
Temat: ANALIZA SYTUACJI
FIRMA = potencjał firmy wewnątrz + otoczenie zewnętrzne ( sfera ogólnogospodarcza,
ogólno kulturowa, polityczno prawna, technologiczna, konkurencja)
Analiza ...
Marketing mini
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania potrzeb klienta z zyskiem ;badanie rynku; proces dzięki któremu firma jest powiązana z rynkiem w sposób twórczy ,zyskowny ,produktywny ;dostarczanie właściwych towarów i usług ,odpowiednim ,wł...
Marketing ściąga ok!!!
Marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie. Marketing mix tworzą 4 elementy: 1) Produkt – dobro, usługa lub pomysł mający zaspokoić potrzeby konsumenta. 2) cena – warto�...