Warehouse order picking
Generalnie jest to praca polegająca na zbieraniu i układaniu na paletach produktów użytku codziennego, zamówionych wcześniej przez klienta hurtowni. Odbywa się to przy udziale pracownika magazynu, Picking Trucka oraz systemu komputerowego potrzebnego do lokalizacji zamówionego produktu. System komputerowy śledzi sytuację w magazynie obliczając i śledząc zapasy, upraszcza uzupełnianie produktów w wielu lokalizacjach oraz eliminuje konieczność rezerwowania lokacji dla każdej pozycji. Picking Truck pozwala na szybsze i swobodniejsze dotarcie do odpowiedniej lokalizacji.
W tym środowisku przygotowanie zamówienia wymaga odpowiedniego wyboru miejsca do przechowania zasobów tak, aby kolejność odwiedzanych lokalizacji spełniała określony cel. Kolejność jest z góry zaplanowana tak aby produkty na palecie wzajemnie się nie uszkadzały. Kolejność ta to – Beers, beans, wines, spirits, pops, jars, cookies, sweets, toilet rolls and chips.
Pracownicy często nie zwracają uwagi na warunki panujące w otoczeniu. Powoduje to często brak profesjonalnego podejścia do wykonywanej pracy. Wiąże się z tym również zmęczenie i rutyna wykonywanego zawodu.
Brak odpowiedniego zachowania kierowców do warunków panujących podczas jazdy jest dość częstym problemem
Jest to głównie problem natury technicznej. Kierowcy reach trucków żeby wyrobić target muszą jeździć szybciej co może oznaczać większe prawdopodobieństwo wypadku i uszkodzenia produktów. Brak odpowiedniej koncentracji również powoduje wypadki. Jest to często spotykane w sytuacji kiedy w grę wchodzi rutyna. 12 godzin jazdy i 12 godzin wykonywania takich samych ruchów powoduje obniżoną koncentrację u pracowników.
W roku 2008 koszty poniesione przez uszkodzone produkty sięgnęły tysięcy funtów. Władze Bibby Distribution z roku na rok starają się zmniejszyć wydatki z tym związane szukając najprostszych rozwiązań. Projekt ten będzie polegał na ewentualnej pomocy w znalezieniu skutecznych rozwiązań i w zredukowaniu kosztów z tym związanych.
W przeszłości próbowano wymusić na pracownikach większą koncentrację obcinając im cotygodniowe pensje. Za każdy uszkodzony produkt bądź produkty pracownikowi odbierano £6 od wypłaty, co oczywiście nie sprzyjało atmosferze panującej w firmie. Firma wprowadzając taki system traciła pracowników, bądź nie pozyskiwała ich w ilościach potrzebnych do wykonania założonego planu. Pomysł upadł po skargach pracowników.
- finansowy wykaz strat za uszkodzone produkty - za rok 2008
- zmniejszenie liczby godzin dla kierowców reach trucków, bądź urozmaicenie warunków pracy – 4 godziny picking, 4 godziny jazdy, przy 8 godzinnym shifcie