System telewizji dozorowej CCTV

SYSTEM TELEWIZJI DOZOROWEJ CCTV

Jest to zestaw elementów i urządzeń niezbędnych do optycznego wizyjnego dozorowania określonej strefy.
Wyróżniamy:
- urządzenia do obserwacji wizyjnej tj : kamery, obiektywy, uchwyty kamer, głowice
obrotowe i głowice uchylno ? obrotowe.
- urządzenia odbioru wizji tj. monitory i ekrany wizyjne.
- urządzenia transmisji wizji tj. nadajniki, odbiorniki i modemy.
- urządzenia przetwarzania obrazu tj. multiplesemy, krosownice.
- urządzenia sterujące tj. pulpity sterujące - urządzenia rejestrujące tj. magnetowidy
rejestracyjne.

Klasyfikacja systemów CCTV w zależności od kryteriów zagrożenia:
- poziom I projekt instalacji dla obiektów o niskiej kategorii zagrożenia.
- poziom II dla obiektów o średniej kategorii zagrożenia.
- poziom III projekt dla obiektów o wysokiej kategorii zagrożenia.


Podstawowe parametry kamer to rozdzielczość obrazu i typ przetwornika obrazu. Kamery dzielimy na trzy kategorie:
- profesjonalne systemy kamer ? są to kamery zewnętrzne przy niskim poziomie oświetlenia,
wysokim stopniu rozpoznawania szczegółów zalecane szczególnie w wideodetekcji rechu.
- klasa średnia kamer ? kamery zewnętrzne które dobrze rozpoznają szczegóły chronionej
strefy przy dobrym oświetleniu.
- klasa standardowa - znajdują się w ochronie wewnętrznej tam gdzie występują dobre i stałe warunki oświetlenia.
Monitor ? jest urządzeniem przetwarzającym sygnał świetlny wizyjnie na obraz wyświetlany na ekranie.
Krasownica ? urządzenie służące do realizacji połączeń pomiędzy wieloma wyjściami i wejściami sygnałów wizji. Stosuje się je w przypadku gdy obrazy z wielu kamer przekazywane są z wielu punktów odbioru wizji. Współczesne kresownice umożliwiają podłączenie jednorazowo 512 kamer 266 monitorów.
Magnetowidy (cyfrowe) umożliwiają zapis i archiwizację obrazów wizyjnych na twardym dysku.
Głowice ? obrotowe urzadzenia umożliwiające położenie kamery w płaszczyźnie poziomej lub pionowej.

Michta Grzegorz

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Plan marketingowy część 2 - praca zaliczeniowa z marketingu w handlu i usługach

plan marketingowy czesc 2
SPIS TREŚCI

1. Marketingowa istota produktu
1.1 Cechy identyfikacyjne przedsiębiorstwa
1.2 Krótka charakterystyka zasobów
1.3 Główne segmenty nabywców
1.4 Marketingowa istota produktu (...