Etapy tworzenia reklamy radiowej.

Proces tworzenia reklamy radiowej poprzez agencję reklamową składa się z wielu etapów.
Najważniejsze z nich to:
1. Brief klienta.
Są to wymagania klienta. Dobry brief powinien zawierać takie informacje jak: przedmiot i cele kampanii, termin i jej zasięg, informacje na temat grupy docelowej. Im więcej informacji klient poda w briefie, tym lepiej dział obsługi klienta będzie mógł odczytać jego potrzeby i sporządzić precyzyjniejszą ofertę.
2. Przygotowanie briefu przez dział obsługi klienta.
Briefing to założenia kampanii reklamowej, w której powinien się znaleźć opis cech produktu – potrzeb, jakie ona zaspokaja, pozycji reklamowanego produktu na rynku, celów umiejscowienia kampanii w radiu.
3. Praca kreatywna.
Ma na celu stworzenie tekstu, którego podstawowym składnikiem będzie obietnica znaczącej, oczywistej korzyści.
4. Prezentacja tekstu.
Prezentowany tekst powinien zawierać takie elementy jak: prostota, czytelność, spójność, kontakt, rozrywka, wiarygodność, zainteresowanie, wyróżnienie, ponaglenie do działania. Im przejrzystszy i czytelniejszy tekst, tym większe szanse na dotarcie do klienta.
5. Poprawki.
6. Ostateczna akceptacja tekstu.
7. Przygotowanie kosztorysu.
8. Akceptacja kosztorysu.
9. Prezentacja muzyki z zestawu utworów gotowych lub specjalnie skomponowanej.
Jest ona bardzo ważnym elementem reklamy radiowej, pozwalającym określić jej scenerię. Dźwięki powinny uzupełniać treść reklamy, tworzyć odpowiedni nastrój. Muzyka w reklamie może występować w dwojakiej postaci:
- w tle dialogów
- jako samodzielna całość, reklamująca daną markę w postaci piosenki, tzw. dżingel
10. Akceptacja muzyki.
11. Wybory głosów do reklamy.
Sukces reklamy zależy nie tylko od tekstu, ale również od ciepła i wiarygodności osób ją czytających. Może to być spiker, czytający cały tekst, dwóch spikerów, czy też dżingel spiker.
12. Akceptacja głosu przez klienta.
13. Nagrywanie.
14. Zatwierdzanie gotowej reklamy przez klienta.
15. Ewentualne poprawki.
16. Ostateczne zatwierdzenie reklamy przez klienta.
17. Dostawa kaset do stacji radiowych.
18. Emisja.
Radio pozwala na elastyczne planowanie emisji reklam. Terminy można dostosować
do pory dnia, a nawet pogody. Wyróżniamy trzy metody emisji reklam radiowych: na
żywo, odczytywane przez spikera stacji, emisja materiału uprzednio nagranego.

Dodaj swoją odpowiedź
Systemy i sieci

Technologie informacyjne

TECHNOLOGIE INFORMACYJNE

informatyka jako nauka;
1) geneza i cechy charakterystyczne społeczeństwa informacyjnego;
2) ekonomika informacji;
3) geneza i cechy charakterystyczne gospodarki opartej na wiedzy (GOW);
4) wprowa...