Ściąga z marketingu

Dobor proby moze być losowy lub nielosowy. Dobor losowy jednostek do badan ma miejsce wtedy gdy kazda jadnostka wchodzaca w sklad zbiorowosci objetej badaniem ma taka sama szanse uczestnictwa w badaniu. Zastosowanie doboru losowego wymaga posiadania wykazu wszystkich jednostek zbiorowosci. Rodzaje doborow losowych: prosty (losowanie), systematyczny, warstwowy.
Dokonuje sie podzialu zbiorowosci na grupy. Kazda grupa jest reprezentowana w probie objetej badaniem w tej samej proporcji jak w calej zbiorowosci. Nielosowe metody doboru jednostek do badan polegada na tym ze decyzje dotyczaca tego ktore jednostki z badanej zbiorowosci znajda sie w grupie objetej badaniem sa podejmowane przez os. prowadzaca bad. - dobor jednostek typowych, przypadkowy. Wywiad marketingowy - dostarcza informacji o zmianach w otoczeniu firmy w dziedzinie technologii, sytuacji kontrahentów ogólnej sytuacji gospodarczej, społecznej i politycznej. Najważniejszym przedmiotem zainteresowania wywiadu marketingowego firmy jest pozycja wobec konkurencji. Wywiad można podzielić na: -pasywny - mający ocenić miejsce firmy i produktu na rynku -ofensywny - którego celem jest identyfikacja szans wykonanych dla firmy
Źródła informacji dla wywiadu marketingowego: -pracownicy firmy konkurencyjnej -dostawcy, pośrednicy, kontrahenci-analiza produktu konkurencji.Badania ankietowe polegaja na tym ze wszyscy respondenci uczestniczacy w badaniu otrzymuja kwestionariusz nakietowy. Ich zadaniem polega na udzieleniu odpowiedzi na zamieszczone pytania. Stosuje sie najczesciej nastepujace techniki ankietowe:-ankieta bezposrednia polega na bezp. kontakcie przeprowadzajacego nakiete czyli ankietera z ankietowanym respondentem.jest ona czasochlonna kosztowna daje precyzyjne wyniki mozna urzadzac przy okazji demonst. produktow ankieter moze wyjasnic pytania.
Ankieta pocztowa polega na tym ze respondenci otrzymuja kwestionariusze poczta i wypelnione odsylaja-niski koszt bardziej szczere odp. duzo ankiet wypelnionych nieprawidlowo, niski wskaznik odsylanych ankiet.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Ściąga z marketingu międzynarodowego

marketing międzynarodowy...

Marketing

Marketing usług - ściąga

Oto i jest ściąga z marketingu usług. Używajcie do woli :)...

Marketing

Marketing - ściąga.

Marketing jest to zbiór indywidualnych oraz organizacyjnych działań ułatwiających oraz przyspieszających satysfakcjonującą wymianę produktów, usług oraz idei z dynamicznym otoczeniem.
Marketing jest procesem społecznym i zarządczym ...

Marketing

Marketing ściąga ok!!!

Marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie. Marketing mix tworzą 4 elementy: 1) Produkt – dobro, usługa lub pomysł mający zaspokoić potrzeby konsumenta. 2) cena – warto�...

Marketing

Marketing-ściąga

1. ORIENTACJE MARKETINGOWE FIRMY: Wyróżnia się 4 podstawowe fazy rozwoju ogólnej orientacji przedsiębiorstw: •Orientacja produkcyjna – jest to faza związana z przyśpieszonym życiem gospodarczym XVII w; na podstawie odkryć i wdrażania n...