Znaczenie zarządzania Biznes planu
Znaczenie zarządzania BP. Zarządzenie zawiera informacje o ekipie sterującej firmą przedstawiając kierownictwo, strukturę organizacyjną i politykę personalną. Jedną z ważnych rzeczy tej części BP jest prezentacja osób które odgrywają kluczową rolę w prowadzeniu firmy. Szczególną uwagę inwestorzy zwracają na to jak kadra kierownicza widzi możliwości swojej firmy, ocenia zagrożenia, jakie planuje czynniki. Charakterystyka kierownictwa firmy nie może ograniczyć się do podania nazwisk osób zajmujących znaczące stanowiska lecz obejmuje zakres ich obowiązków i osobistej odpowiedzialności, a także informacje na ten temat, uzupełnienia kwalifikacji i współpracy ze sobą. Jeżeli zatrudnia się speców i konsultantów do rozwiązywania konkretnych zadań to uwzględnia się to w tej części BP. Wymienia się z reguły następujące osoby: założyciel firmy, aktywni inwestorzy, menadżerzy, konsultanci, eksperci. Struktura organizacyjna powinna przedstawiać aktualny stan komórek organizacyjnych i ich wewnętrzne zależności, a także podział odpowiedzialności. Bardzo istotne są opisy sposobów zarządzania i zastosowanych w firmie informatycznej systemu zarządzania, które umożliwiają efektywne nim kierowanie. Metody motywowań i stosowany system bodźców wpływa na skuteczność działań kadry kierowniczej i tym samym na efekty firmy. Inwestorzy przywiązują duże znaczenie do tych spraw. W tej części BP omawia się zasoby siły roboczej, ich liczebność, strukturę i politykę płacową.