Plan Rozwoju Zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.


Imię i nazwisko nauczyciela
odbywającego staż: mgr Sylwia Sadowska
Stanowisko: nauczyciel matematyki
Miejsce rozpoczęcia stażu: Publiczna Gimnazjum
im. Narodów Zjednoczonej Europy
w Bielicach
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 rok
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2011 rok
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Sylwia Kacperek


Cel główny:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:
- Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
- Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
- Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych.
- Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
- Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych oraz poprzez samokształcenie).




1. Zadania związane z organizacją stażu.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie.

Wrzesień 2010
Rejestr przeanalizowanych przepisów i informacji dotyczących zakresu wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela kontraktowego.
Nawiązanie współpracy stażysty
z opiekunem stażu.
Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie kontraktu z opiekunem.
Wrzesień 2010
Kontrakt zawarty z opiekunem stażu. Pomoc opiekuna w przygotowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego.

Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.
Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.

Wrzesień 2010
Plan Rozwoju Zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, zdjęć itp.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Wspomniane dokumenty.
Sporządzenie projektu sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły.
Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju.

Maj 2011
Sprawozdanie z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego.
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.

Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.
Maj 2011
Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.





2. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania, regulamin pracy, szkolny zestaw programów nauczania, szkolny zestaw podręczników, szkolny plan nauczania.

Wrzesień – Październik 2010
Notatki własne.
Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji.
Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, księga protokołów Rady Pedagogicznej, dziennik zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej.
Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych.
Wrzesień 2010 – Maj 2011
Organizacja zajęć własnych.
Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciw pożarowych.
Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych, pozalekcyjnych i dyżurów.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.






3. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Tworzenie własnego warsztatu pracy.
Analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych.

Wrzesień 2010
Plany wynikowe do wybranych programów nauczania.
Realizacja programu nauczania matematyki



Prowadzenie zajęć lekcyjnych, poznanie minimum programowego, samodzielne sporządzenie rozkładów materiału,
poznanie kryteriów ocen opracowanych w szkole, poznanie standardów wymagań dla uczniów szkoły gimnazjalnej.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Rozkład materiałów
nauczania, kryteria ocen, zapisy w dzienniku lekcyjnym.
Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas.
Opracowanie samodzielne i ewentualna modyfikacja istniejących kryteriów oceniania z jednoczesnym przestrzeganiem zasad WSO.

Wrzesień 2010
Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych.
Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego
 
Wykonywanie pomocy naukowych, opracowywanie testów, prac klasowych i kart pracy ucznia.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Gromadzone karty pracy ucznia, sprawdziany i testy.
Pomoc uczniom słabym.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w klasach I - III.

Wrzesień 2010 – Maj 2011 
Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych, konspekty.
Powadzenia zajęć pozalekcyjnych dla chętnych uczniów.
Koło matematyczne dla uczniów klas I - III
Wrzesień 2010 – Maj 20011
Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych, konspekty.

4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu.

Obecność na lekcjach innych nauczycieli, omówienie zajęć.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Arkusze obserwacji lekcji. Notatki i wnioski z prowadzonych zajęć.
Hospitacje na własnych lekcjach w wymiarze jednej godziny zajęć w miesiącu.
Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu i późniejsze ich omówienie.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Arkusze obserwacji lekcji, własne wnioski i refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej, konspekty z zajęć.

5. Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Wstępna samoocena.
 
Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości rozwoju.
Wrzesień 2010 – Maj 2011
Wdrażanie wniosków do planu rozwoju.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Udostępnianie planu rozwoju zawodowego i pozostałych dokonań pedagogicznych innym nauczycielom.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej dokumentacji oraz w Internecie.
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena.
Wrzesień 2010 – Maj 2011
Kontakty interpersonalne z uczniami i gronem pedagogicznym potwierdzone opinią opiekuna stażu.

Doskonalenie multimedialnych technik pracy.
Praca z komputerem z wykorzystaniem Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, przygotowaniu lekcji oraz na lekcjach z uczniami. Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz wybranych konspektów lekcji. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Dyskietka (płyta) z elektronicznym zapisem dokumentacji dotyczącej stażu. Adresy portali internetowych.
Współpraca z biblioteką szkolną.
Zapoznanie się z regulaminem oraz zasobami biblioteki.
Wrzesień 2010 – Maj 2011 
Potwierdzenie nauczyciela – bibliotekarza o zapoznaniu się z regulaminem oraz zasobami biblioteki szkolnej.

6. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.

Zadania.
Formy realizacji.
Termin realizacji.
Sposób dokumentowania.
Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach, potwierdzenia uczestnictwa w organizacji imprez szkolnych, programy imprez szkolnych.

Współpraca z nauczycielami w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych uczniów.

Rozmowy z uczniami oraz indywidualne spotkania z rodzicami.

Wrzesień 2010 – Maj 2011 
Odpowiednie potwierdzenia, zapisy w dziennikach lekcyjnych.
Poznanie sytuacji uczniów, oraz przyczyn występowania trudności.

Spotkania z rodzicami, rozmowy z uczniami.
Wrzesień 2010 – Maj 2011 
Odpowiednie potwierdzenia, zapisy w dziennikach lekcyjnych.
Nawiązanie współpracy z wychowawcami.

Rozmowy, konsultacje,
uwagi, wnioski, opinie o
uczniach.
Wrzesień 2010 – Maj 2011
Odpowiednie potwierdzenia.
Nawiązanie współpracy z rodzicami.
Przekazywanie rodzicom pisemnej informacji o planowanych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocenach uczniów.

Wrzesień 2010 – Maj 2011
Informacje o planowanych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocenach uczniów.


Bielice, 15.09.2010 r. ..............................................

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY

I. Dane osobowe:

1. Imię i nazwisko:
2. Nazwa placówki:
3. Stanowisko: nauczyciel religii
4. Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
St...

Pedagogika

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego pk


Patrycja Kajewska
Przedszkole 20
w Raciborzu
Okres stażu: 01.09.2011 – 31.05.2014
Opiekun stażu – mgr Aleksandra Moskwa
Dyrektor przedszkola – mgr Janina Fedorowicz


ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERM...

Pedagogika

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela

Szkoła Podstawowa numer 33

Plan rozwoju zawodowego

mgr Krystyna Szymańczak nauczyciel mianowany

Warszawa 2009

mgr Krystyna Szymańczak, nauczycielka pracująca w świetlicy szkolnej z dziećmi z klas trzeci...

Język niemiecki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.

mgr Joanna Kamińska
nauczyciel języka niemieckiego
Gimnazjum w Lubnie


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Data rozpoczęcia stażu: 1 ...

Pedagogika

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty - nauczyciel bibliotekarz

Praca zawiera plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty - nauczyciel bibliotekarz....