Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.

mgr Joanna Kamińska
nauczyciel języka niemieckiego
Gimnazjum w Lubnie


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2008r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2008. – 31.05.2011.)
Opiekun stażu: Iwona Jakubiak


Rodzaj działań i przedsięwzięć wynika-jących z wymagań rozporządzenia MENiS z 01.12.2004r.

Formy realizacji

Termin
Dowody
realizacji

1. § 7.1.1.
Uczestniczenie
w pracach organów szkoły związanych
z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego.

1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

2. Współpraca z Dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca współorganizowania konkursów, imprez, wycieczek.

3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizacji imprez szkolnych, środowiskowych, konkursów.

4. Współpraca z biblioteką szkolną
• Korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej
• Konsultacje w sprawie organizowania lekcji bibliotecznych oraz ciekawych konkursów
i inicjatyw organizowanych przez wydawnictwa.

5. Sprawowanie opieki nad studentami odbywającymi w szkole praktykę zawodową.

Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Według potrzeb


Według potrzeb
Potwierdzenie obecności

Potwierdzenia


Potwierdzenia


Potwierdzenia


Potwierdzenia,
opinia o praktykancie

1. § 7.1.2.
Pogłębianie wiedzy
i umiejętności zawodowych,
samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.


1. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
w ramach WDN.

2. Udział w różnego rodzaju warsztatach metodycznych, konferencjach i seminariach z zakresu metodyki, dydaktyki
i wychowania.

3. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języka niemieckiego.

4. Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, testów, gier itp.

5. Hospitowanie lekcji nauczycieli innych przedmiotów oraz prowadzenie lekcji otwartych dla stażystów i innych nauczycieli.


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Według terminarza
Potwierdzenie obecności

Zaświadczenia


Bibliografia metodyczno – przedmiotowa
Teksty, krzyżówki,


Arkusze hospitacyjne, scenariusze, potwierdzenia.

1. § 7.1.3.
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
1. Analiza dokumentacji.
• Karta Nauczyciela.
• Rozporządzenia:
- w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli,

- w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów,
- o pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- o podstawie programowej,
-w sprawie nadzoru pedagogicznego.
• Ustawa o systemie oświaty.
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się
o stopnie awansu zawodowego (prasa oświatowa, Internet)

2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego na podstawie lektury czasopism oświatowych
i publikacji na stronach www.

Cały okres stażu
Teksty rozporządzeń, notatki

1. § 7.2.1.
Umiejętność organizacji
i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian
w tym działaniu.

1. Współpraca z opiekunem stażu.

• Zawarcie kontraktu.

• Ustalenie terminów spotkań i konsultacji
z opiekunem.


• Hospitacje lekcji opiekuna stażu i ich omówienie.

• Samoocena pracy i osiągnięć – określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

• Analiza i wybór programów nauczania
w oparciu o ich wartości merytoryczne.
• Opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie rozkładów materiałów i planów wynikowych
• Opracowanie i stosowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka niemieckiego
w oparciu o WSO.
• Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.
• Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, plakaty, plansze, testy, karty pracy.
• Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty międzyszkolne.
• Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego dla germanistów.

3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienników lekcyjnych i pozalekcyjnych, arkuszy ocen oraz dokumentacji informacyjno-sprawozdawczej.


Wrzesień 2008r.

Raz w miesiącu


Raz na dwa miesiące

Po każdym roku pracy


W ciągu całego roku szkolnego


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Kontrakt

Terminarz spotkań, notatki
Notatki
z hospitacji

Notatka


Dokumentacja w postaci
pomocy
dydakty-cznych, programów, rozkładów,
planów wynikowych
z uwzględnie-niem standardów egzamina-cyjnych
i ścieżek edukacyjnych, zdjęć, prac uczniowskich.
Zaświadczenia


Dokumenty szkolne

2. § 7.2.2.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów,
problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych.


1. Organizowanie bądź współudział
w wycieczkach i wyjazdach szkolnych
i klasowych.

2. Pełnienie funkcji opiekuna podczas wyjazdów, dyskotek, współorganizowanie uczniom czasu wolnego w trakcie ferii zimowych.

3. Organizowanie bądź współorganizowanie szkolnych konkursów i turniejów wiedzy, językowych, realioznawczych, literackich bądź recytatorskich.

4. Przygotowanie uczniów do konkursów. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów zdolnych oraz zajęć wyrównawczych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.

5. Przygotowanie gazetek ściennych o tematyce językowej i realioznawczej.

6. Zainteresowanie aktualnymi problemami społecznymi, lektura czasopism, prasy lokalnej

Według terminarza


Według terminarza


Według terminarza


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Dokumentacja pisemna, zdjęcia

Dokumentacja pisemna, zdjęcia.


Sprawozdania, zdjęcia, kopie


Potwierdzenia,
dyplomy.


Zdjęcia


Teczka wychowawcy


3. § 7.2.3.
Umiejętność wykorzystywania
w swojej pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej.


1. Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych.

2. Prowadzenie dokumentacji szkolnej przy pomocy komputera – pisanie konspektów, sprawozdań.

3. Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej (lekcje z Internetem, ankiety, zadania, testy, dyplomy)

4. Korzystanie z nowości dydaktycznych na stronach www i wykorzystywanie ich na lekcjach (karty pracy, testy). Dzielenie się pozyskaną wiedzą i materiałami z innymi nauczycielami.

5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Czerwiec 2011r.

Testy, krzyżówki, konspekty, sprawozdania, dyplomy


Sprawozdanie

4. § 7.2.4.
Umiejętność zastosowania wiedzy
z zakresu psychologii,
pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich
w rozwiązywaniu problemów związanych
z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.


1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
• Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej


i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma, „Głos Nauczycielski”).
• Korzystanie z publikacji na stronach www poświęconych nauczaniu i wychowaniu
w szkole, śledzenie nowości wydawniczych w Internecie.
• Uzupełnianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowania uczniów do egzaminu z języka niemieckiego (szkolenia, zbieranie informatorów i testów).
• Aktywna praca nad samokształceniem
i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

2. Stały kontakt indywidualny z rodzicami uczniów w celu rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych i w nauce.

3. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły.
• Dostarczenie uczniom pozytywnych wzorców i pomoc w procesie kształtowania charakteru.
• Sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez i wycieczek.
• Pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych, utrzymywanie porządku na terenie szkoły.


Cały okres stażu


Według harmonogramu
i potrzeb

Cały okres stażu

Kopie artykułów,
wydruki ze stron www


Harmonogram spotkań


Dokumentacja szkolna

5. § 4.2.6.
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statut Szkoły, Plan dydaktyczno-wychowawczy, Plan rozwoju szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania. Wdrażanie regulaminów wewnątrzszkolnych.

2. Analiza przepisów prawa oświatowego
i posługiwanie się nimi w trakcie awansu.

3. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania, oceniania i innych dokumentów nauczyciela.

4. Udział w konstruowaniu i modyfikacji dokumentów szkolnych.

5. Udział w pracach różnorodnych komisji (egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych itp.).
IX, X 2008r. oraz przez cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu
Kopia statutu
i WSO, notatki


Dokumentacja szkolna, notatki.
Dokumentacja szkolna.

Dokumentacja szkolna.

Protokoły, sprawozdania.


.............................................. ..............................................................
data podpis nauczyciela


.............................................. ..............................................................
data podpis dyrektora szkoły

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Nauczyciela przedmiotów informatycznych w szkole ponadgimnazjalnej....

Pedagogika

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
KRYSTYNY SZYMAŃCZAK UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZA OKRES STAŻU OD 01.09.2009r.DO 31.05.2012 r.


Podstawa prawna...

Pedagogika

Awans zawodowy nauczyciela

Na początku swojej pracy chciałam zdefiniować pojęcie awansu zawodowego nauczyciela, czytając literaturę na ten temat nigdzie nie mogłam znaleźć definicji, którą mogłabym podać np. komuś kto nie wie, czym jest awans nauczyciela. Nawet ...