Konspekt zajęć o zagrożeniach
Konspekt zajęć na temat miejsc i osób zagrażających dzieciom i młodzieży.
Temat: Jak odróżnić miejsca i osoby bezpieczne od zagrażających?
Data:
Prowadzący:
Forma pracy: głównie zbiorowa
Cele operacyjne:
-Wyrobienie u dzieci umiejętności rozróżniania zagrożenia od bezpieczeństwa
-Przyswojenie dzieciom znaczenia pojęć: niebezpieczeństwo, zagrożenie, zaufanie
-Przedstawienie dzieciom osób i miejsc niebezpiecznych, zagrażających ich życiu i zdrowiu.
Środki dydaktyczne:
Kartki papieru,markery,taśma klejąca lub klej
Przebieg zajęć:
a) pogadanka o miejscach i osobach zagrażających: dzieci podają przykłady z własnego doświadczenia, opiekun podsuwa pomysły dotyczące danych miejsc czy sytuacji
b) dokładne przeanalizowanie przykładów podanych przez wychowanków: podanie pomysłów i rad mających na celu szczęśliwe wychodzenie z opresji i kłopotów, ostrzeganie dzieci przed nieodpowiednimi osobami
c) krótka zabawa(dzieci dostają 2 kartki;do jednej z nich przyklejają karteczki z przykładami sytuacji bezpiecznych a na drugiej karteczki z przykładami sytuacji niebezpicznych)
d) odegranie krótkich scenek, mających na celu wizualne przedstawienie podanych wcześniej sytuacji, podczas ich odgrywania, dzieci mówią czy są one bezpieczne czy nie
e) krótka analiza przeprowadzonych zajęć, rozmowa z dziećmi o ich wrażeniach po zajęciach