Integracja na wesoło.

Data zajęć :

Czas trwania zajęć : 20-30 minut

Temat zajęć: Integracja na wesoło.

Uczestniczy zajęć :

Cele dydaktyczne :

- Zwiększenie spójności grupy
- Wzmocnienie wzajemne zrozumienie
- Zwiększenie poczucie bezpieczeństwa
- Poprawienie nastroju w grupie
- Podniesienie gotowość do współdziałania

Pomoce wykorzystywane podczas zajęć :

- Gazety , pluszowy miś, kartki A4


Przebieg zajęć :

1. Zabawa integracyjna ?Moja ręka?.

Każdy uczestnik obrysowuje swoją rękę; po ukończeniu rysunku uczestnik udaje się do pięciu wybranych osób, które wpisują w narysowane paluszki zdanie na temat tego, co lubią w jego zachowaniu.

2. Wiązka atomów

Każdy uczestnik jest ?atomem", który porusza się w pomieszczeniu lub na polu zabawy. Prowadzący po-daje, z jaką szybkością ?atom" się porusza:
stopni ? zatrzymuje się,
10 stopni ? porusza się bardzo wol-no,
30 stopni ? porusza się jak spacerowicz,
50 stopni ? zaczyna powoli biec,
80 stopni ? biegnie bardzo szybko,
100 stopni ? osiąga maksymalną szybkość.
Na znak kierującego zabawą ?atomy" tworzą ?wiąz-kę". Gdy powie np.: ?wiązka 4", to cztery ?atomy" utworzą zwartą grupę. ?Rozpad atomów" powoduje, że grupa się rozdziela. Uczestnicy, którzy nie tworzą ?wiązki?, nie powinni być wykluczeni. Przejmują funkcję prowadzącego do następnego utworzenia ?wiązki".

3. Jajeczko, pisklot, orzeł, supermenki

Każdy uczestnik jest na początku ?jajeczkiem? uderza się lekko w głowę i poszukuje drugiego jajeczka- jeżeli spotka drugie jajeczko ?para gra w marynarza ,kto wygra zostaje pisklotem- piskloty lekko latają. Szukają pary, grają w marynarza. Ta osoba ,która wygra zostaje orłem ? dumnie lata, spotyka parę ?gra w marynarza, osoba ,która wygrywa zostaje supermenką.


4. Konstrukcje z gazet

W przypadku dużej ilości osób, dzielimy uczestników na dwie grupy. Rozkładamy na podłodze gazety i taśmę samoprzylepną, po czym uczestnicy zabawy mają za zadanie zbudować najwyższą konstrukcję z gazet (wieżę, most, bramę, itp.), dowolną wybraną techniką. Istotą tej zabawy jest współdziałanie wyzwalające wiele pozytywnych emocji, bez elementów konkurencji.

5. Dorysowywana

Uczestnicy siedzą w kole, każdy otrzymuje kartkę papieru a4, podpisuje ją swoim imieniem i nazwiskiem i rysuje na niej jedną część swojego ciała, np. głowę, po czym przekazuje kartkę osobie siedzącej obok. Osoba, która otrzymała kartkę ma za zadanie, dorysować coś do portretu osoby, której imię i nazwisko widnieje na górze kartki, np. resztę tułowia, włosy, usta, itp. oraz napisać coś pozytywnego o tej osobie. I tak kartka uczestnika zabawy przechodzi przez ręce kolejnej osoby, po czym trafia do swojego właściciela. Następnie uczestnicy prezentują swoje portrety i odczytują napisane hasła.

6. Wesołe domino

Uczestnicy biegają w rytm puszczanej muzyki, gdy muzyka przestaje grać prowadzący wybiera jednego uczestnika z pośród grupy do którego pozostali muszą się dopasować tak jak klocki w domino. Np. Uczestnik ma zieloną bluzkę wiec kolejne dziecko staje obok pod warunkiem, że ma również zieloną bluzkę albo inną podobna do wybranej osoby rzecz. Po dopasowaniu i przeanalizowaniu wspólnych cech zewnętrznego ubioru zabawę powtarzamy.

7. Pocałuj misia

Uczestnicy całują po kolei pluszowego misia w jedno miejsce, miejsce pocałowane nie może się powtórzyć. Następnie jak wszyscy pocałują misia w jedno miejsce ?uczestnicy muszą pocałować kolegę / koleżankę obok w to samo miejsce, w które pocałowało misia.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Program profilaktyczny

Program profilaktyczny

Publicznego Gimnazjum nr 1
W Złotoryi

Opracowały: Agnieszka Hankiewicz
Anita Hankiewicz
Joanna Sokół



I. Program profilaktyczny dla Gimnazjum nr 1 w Złotoryi.

Na...