Elementy marketingu Mix
Produkt – to każdy produkt usługa i inny element, zdolny zaspokoić potrzeby nabywców. Cena – wartość podstawowych czynników produkcji. Kanały dystryb. – oznaczają te wszystkie elementy organizacyjne u producenta. Promocja – polega na aktywizacji sprzedaży przez działania skłaniających do nabycia produktu.
System płac i formy płac
Płaca – dochód z pracy, Stawka podstawowa, Tabela płac, Taryfikat. Kwalifik. **Praca czasowa zwykła, czasowo-premiowa, akordowa.
Polityka jak element market.
Kształtowanie ceny – wymienia się: *koszty produkcji i sprzedaży *formułę popytową *poziom cen prod. konkur. *ustalenia stosowane przez adm.
Cel i formy aktywizacji sprzedaży.
Aktyw. Sprzedaży – dąży do eliminacji dystansu między producent. A konsum.
Stosowane przez produc. Instrum. Związane z akty. Sprzed: sprzed. Osobista (osobisty kontakt prod.-konsum.), promoc. Sprzed., public relations (ogół podstaw i opini społ.), reklama.
Struktura organizac. i komórki organ.
System wzajemnych powiązań i zależności zachodz. Między komórkami organ. *system liniowy *funkcjonalny *sztabowo-liniowy
Biznesplan – zbiór ustaleń, analiz i prognoz określających cele firmy. 3 części: *wprowadzenie *zasadnicza część planu (charakt. Firmy jej działalność i preazntacje otoczenia) *materiały uzupeł. (załączniki).
Kapitały przedsiębiorstw.
Kapitał własny przeznaczony jest przez właściciela na prowadzenie jedn. gosp. Zysk jedn. gosp. może zwiększyć kapit. Własny.
Formy organ. Zrzeszania się przesięb.
Kooperacja (współpracujące przeds. Nie tracą swej odrębności prawnej)-> kartel, syndykat, konsorcjum. Koncentracja (partnerzy związku przedsięb. tracą samodzieln. Gosp. na rzecz centraln. Kierownictwa) -> koncern, holding, trust, fuzja.
Negocjacje – skomplikowany proces, w którym każda ze stron stara się doprowadzić do podjęcia wspólnej decyzji. *twarde *miękkie *zbiorowe. Metody: przygotow. Neg., opracow. Instruk dla negocjat., prowadzenie rozmów, podsumow. Wyników.
Płynność kadr – wyraża się w odchodzeniu z zakładu pracy jednych pracow. I przyjmowaniu innych.
Wynika z: niewłaściw. Stosunk. Międzyludz., błędnej polityce kadr., zmiana zamieszkania, warunki pracy.
Wydajność pracy – wielkość efektów produkc. Przypadających na jedn. pracy ludzkiej. Obliczanie w jednost.: naturalnych, umownych, pracochłonno, zł
Cel i metody badań rynkowych.
*ustalenie zjawisk i procesów rynkowych *motywy działań odbiorców. Rynk. Metody: *standardowa *porównanie przyrostu zapasu wyrobu.
Stosunki międzyludzkie – wzajemna współpraca i kontakty zachodzące pomiędzy osobami zatrudn. W zakład. Pracy. **stosunki formalne – podział obowiązk., **stros. Nieformalne – powiązania między pracownikami.