Gdy bym był nauczycielem.

Gdybym miał wybrać przedmiot

Jak miałbym wybrać przedmiot, który bym uczył to była by to historia, WOS i geografia.


Moja pierwsza lekcja
Na początku bym się przedstawił i powiedział o sobie jedno zdanie. Później bym poprosił klasę by się ona przedstawiła i powiedziała coś o sobie. Później bym urządził lekcję organizacyjną oraz bym zrobił małą kartkówkę (nie na ocenę. co najwyżej na +.) z materiału z klasy poprzedniej. Jednak gdyby był to ich pierwszy rok nauki danego przedmiotu to bym powiedział o czym będziemy się uczyć na lekcjach danego przedmiotu.

Gdybym został wychowawcą bardzo niegrzecznej klasy

Będę próbować się z nimi zaprzyjaźnić i porozumieć. Może jakoś uda mi się z nimi dogadać? W innym wypadku będę stosować metody moich nauczycieli czyli stawiać punkty ujemne za: gadanie na lekcji, pyskowanie nauczycielom, przeszkadzanie w prowadzeniu lekcji, bicie się na przerwach itp., punkty dodatnie za: wyjątkową aktywność na lekcji, wyróżnianie się w kulturze, prace dodatkowe itp. a także uwagi negatywne i pozytywne.

Gdyby uczeń zemdlał na mojej lekcji lub na przerwie

Bym poprosił kilku uczniów, żeby pomogli mi go przenieść do pielęgniarki szkolnej. Gdyby jednak była potrzeba dzwonienia po pogotowie to bym zadzwonił. 

Gdyby na przerwie odbyła się bójka 

Bym rozdzielił uczniów aby nikomu się nie stała krzywda. Próbował dotrzeć do powodu wybuchu bójki. Zawiadomił wychowawcę klasy. Lecz gdybym był ich wychowawcą to bym zabrał ich do psychologa szkolnego. 

Prace domowe

Prace domowe będę zadawać dosyć często lecz nie codziennie. Najczęściej zadania z podręcznika lub karty pracy. Dla chętnych około raz na dwa tygodnie, najczęściej zrobienie prezentacji lub plakatu. 

Niezapowiedziane kartkówki

Mniej więcej raz na trzy tygodnie. Dosyć łatwe. Nie na szóstki ani nie na jedynki. Od 2 do 5. 

Mój system oceniania

Sprawdziany:
0-2 = 1
3-5 = 2
6-8 = 3
9-11 = 4
12-14 = 5
15-17 = 6

Kartkówki:
0-1= 1
2-3= 2
4-5= 3
6-7= 4
8-9= 5
10-11= 6

Niezapowiedziane kartkówki:
0-3=2 
4-7=3
8-11=4
12-15=5

Prace domowe:
Nieodrobiona praca domowa= jeśli jest to częste to uwaga za brak pracy domowej, a jeśli jest to bardzo rzadki przypadek to "-" (gdy są 3 "-" to uczeń dostanie "1".), gdy zaś nie zgłosi braku pracy domowej dostaje "1"
Odrobiona, ale z wielkimi błędami= uczeń dostaje pracę dodatkową z poprzedniego materiału dla przypomnienia
Odrobiona z małymi błędami= zwracam mu uwagę, żeby uczył się odrobinę pilniej
Odrobiona przeciętnie= uczeń nie dostaje oceny
Odrobiona bez żadnych błędów= 6, 5+ lub 5 (zależy od wagi oceny)

Prace dotakowe:
Zrobiona niezbyt ładnie= +5
Zrobiona ok= +10
Zrobiona nawet nieźle= +15
Zrobiona ładnie= +20
Zrobiona bardzo ładnie= +25

Brak pracy na lekcji= -10


Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

gdy bym był nauczycielem

gdy bym był nauczycielem...

Pedagogika

Czy idee pedagogiczne, zawarta w 6 cytatach Korczaka są dziś aktualne?

Temat: Czy idee pedagogiczne, zawarta w 6 cytatach Korczaka są dziś aktualne?
Cytat 1: ?Nie ma dzieci ? są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczeń, innych popędach, inne grze uczuć. Pamiętaj, że my ich nie znamy.?

Język polski

Opracowanie lektury pt. "Nadnaturalista"

Opracowanie lektury Eoin?a Colfera, pt.?Nadnaturalista?.

1. Świat przedstawiony.

a) Czas akcji ? przyszłość, rok około 3000, akcja książki toczy się przez około dwa tygodnie .
Miejsce wydarzeń ? miasto Satopolis.

Język polski

Lekcja polskiego z elementami groteski.

Na korytarzach rozbrzmiał dzwonek na lekcje. Wacek stał w długiej kolejce w szkolnym sklepiki. Celem jego piętnastominutowej przerwy było zakupienie dwóch paczek chipsów – jednej dla siebie i jednej dla Józka – oraz trzech gum owocowo-ba...

Język polski

Opracowanie lektury Sam Llewellyn "Przebiegli Darlingowie".

Opracowanie lektury Sama Llewellyna, pt ?Przebiegli Darlingowie?.

1. Świat przedstawiony.

a) Czas akcji ? współczesność, akcja książki toczy się przez około dwa tygodnie .
Miejsce wydarzeń ? Neverglade, Wyspa szkiele...