Formy marketingu bezpośredniego.
Formy marketingu bezpośredniego.
Główne formy marketingu bezpośredniego obejmują sprzedaż „twarzą w twarz", marketing pocztowy (przesyłki pocztowe), marketing za pośrednict¬wem katalogów, telemarketing, marketing za pośrednictwem telewizji (Direct-Response Television, DRTV) i marketing online. Te formy marketingu można wykorzystać jako instrumenty komunikacji do przesyłania wiadomości docelo¬wym klientom, a także jako pozasklepowe kanały dystrybucji detalicznej.
Sprzedaż „twarzą w twarz"
Oryginalna i najstarsza formą marketingu. Większość firm zajmujących się marketingiem na rynku przedsię¬biorstw opiera się w dużej mierze na profesjonalnym personelu sprzedaży mającym zidentyfikować potencjalnych klientów; stworzyć z nich klientów rzeczywistych, zbudować trwałe więzi i rozwijać przedsięwzięcie
Marketing pocztowy
Marketing pocztowy polega na wysyłaniu listów, reklam, próbek, folderów i innych „skrzydlatych" sprzedawców do potencjalnych klientów wybranych z listy adresowej.
Marketing pocztowy dobrze pasuje do bezpośrednich, indywidualnych kontaktów.
a także ...?
Do niedawna cały marketing pocztowy wykorzystywał przesyłki dostar¬czane w sposób tradycyjny (list, telegram). Ostatnio jednak popularne się stały nowe formy dostarczania przesyłek.
Faks. Główną zaletą faksu w porównaniu ze zwykłą przesyłką jest to, że wiadomość może być otrzymana natychmiast po wysłaniu. E-mail. Poczta elektroniczna pozwala użytkownikom na przesyłanie wiado¬mości lub plików bezpośrednio z jednego komputera do innego. Wiadomości nadchodzą niemal natychmiast i są przechowywane do momentu odczytania ich przez -odbiorcę.
Te nowe formy dostarczają pocztę z szybkością niewiarygodną w po¬równaniu ze ślimaczym tempem urzędów pocztowych. Podobnie jednak jak część poczty dostarczanej tradycyjnymi kanałami mogą być potraktowane jako
Marketing za pośrednictwem katalogów obejmuje sprzedaż z użyciem Marketing za katalogów wysyłanych do wybranych klientów lub dostępnych w punktach pośrednictwem katalogów sprzedaży czasopism i w sklepach.
Telemarketing
W telemarketingu w celu bezpośredniej sprzedaży konsumentom wykorzystywanie telefonu wykorzystuje się telefon. Stał się on podstawowym narzędziem marketingu bezpośredniej sprzedaży Marketing telefoniczny skierowany na zewnątrz wykorzystuje się konsumentom.