Badanie marketingowe.

1. Problem badawczy:
Analiza przyczyn spadku sprzedaży zmiękczających kremów do pięt firmy ?KAS-TO-MOVON?

2. Cel badania:
Celem badanie będzie określenie przyczyn spadku sprzedaży kremów do pięt ?KAS-TO-MOVON?, aby je zlikwidować i w przyszłości uniknąć takich niedociągnięć.

3. Hipoteza badawcza:
Przypuszczamy, że spadek sprzedaży Naszych produktów jest spowodowany wprowadzeniem przez konkurencje podobnych kremów, lecz o niższej cenie i lepszej jakości.

4. Zakres badania:
a)rzeczowy
-podmiotowy: podmiotem Naszego badania będą klienci
-przedmiotowy: przedmiotem Naszego badanie będą kremy do pięt

b)czasowy: badanie będzie przeprowadzane przez kwartał(01,01,2008 -31,03,2008)

c)przestrzenny: Nasze badanie będzie przeprowadzane na rynku krajowym

5. Wybór metody badania:
Metodą Naszego badanie będzie ankieta bezpośrednia.

6. Budżet badania:
- Zatrudnimy ankietera, godzina jego pracy wyniesie 8 zł za godzinę, ankieter będzie pracował 5 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Dzienne wynagrodzenie dla ankietera wyniesie 40 zł. Wynagrodzenie za kwartał pracy ankietera to 2000zł.

- Koszt ankiet:
1 ankieta kosztuje 0,50 gr.
0,50 gr. * 500 osób badanych=250 zł

-koszt urny(będą one umieszczone w 20 wybranych drogeriach):
Koszt 1 urny to 20 zł
20zł* 20 uren=400zł

-Nagrody:
Przewidziane są nagrody dla 5 osób za wypełnienie ankiety w wysokości 50 zł
5osób*50zł=250zł

- Praca nad powstaniem ankiet i zliczeniu jej wyników wyniesie 2000zł.

Ogółem:4 900zł

7. Harmonogram badania:
Badanie zostanie zrealizowane w ciągu 60 dni, w tym:
-przygotowanie badanie: 3 dni
- przeprowadzenie badania właściwego: 50 dni
- opracowanie wyników i przygotowanie raportu: 7 dni

8. Jednostka badania:
Badaniu będą poddaniu klienci wybranych drogerii ?NATURA?, którzy podczas przeprowadzania badania będą zakupywać Nasze produkty i którzy wyrażą chęć wypełnienia ankiety.

9. Liczebność próby:
Badanie będzie przeprowadzone na 500 osobach.

10. Kwestionariusz

Opinie na temat kremów do pięt ?KAS-TO-MOVON? w drogeriach ?NATURA?

Dzień dobry! Ankieta jest skierowana do klientów drogerii ?NATURA? zakupujących zmiękczające kremy do pięt ?KAS-TO-MOVON?. Jej celem jest poznanie opinii na temat spadku sprzedaży Naszych kremów. Będziemy wdzięczni, jeśli zechcą Państwo podzielić się z nami opiniami. Zapewniamy, że badanie jest w 100%-ach anonimowe. Udzielając odpowiedzi na poszczególne pytania prosimy zaznaczyć kółeczkiem literkę obok pasującego wariantu lub wpisywać swoją odpowiedź w wykropkowane miejsca. Z góry dziękujemy z poświęcony nam czas.

Pyt. 1 Jak często zakupuje Pani/Pan nasz krem?
a) raz w tygodniu
b) raz w miesiącu
c) trudno powiedzieć
d) bardzo rzadko
e) zdarzyło mi się to po raz pierwszy

Pyt. 2 Jakie są Pani/Pana zdaniem największe zalety naszego produktu?
a) dobra jakość
b) korzystna cena
c) promocje
d) nie ma zalet
e) inne zalety, proszę podąć jakie?....................................................

Pyt. 3 Jakie są Pani/Pana zdaniem największe wady naszego produkty?
a) wysoka cena
b) niska jakość
c) brak informacji o produkcie
d) nie ma wad
e) inne wady, proszę podać jakie?.....................................................

Pyt. 4 Jaka jest cena naszych kremów do pięt?
a) bardzo wysoka
b) wysoka
c) ani wysoka, ani niska
d) niska
e) bardzo niska

Pyt. 5 Jak ocenia Pni/Pan poziom produktu pod względem następujących cech? Proszę dokonać oceny każdej cechy zaznaczając krzyżyk przy odpowiednim wariancie.
Cechy produktu Bardzo zła Zła Przeciętna Dobra Bardzo dobra
a. Jakość
b. Cena
c. Promocja

Pyt. 6 Proszę napisać co powinniśmy zmienić w naszych kremach aby były one bardziej satysfakcjonujące dla klientów?
.........................................................................................................

METRYCZKA

M 1. Płeć
a) kobieta
b) mężczyzna

M2. Wiek
a) 18-25 lat
b) 26-35 lat
c) 36-45 lat
d) 46-55 lat
e) Powyżej 55 lat

M3. Wykształcenie
a) Podstawowe
b) Zawodowe
c) Średnie
d) Niepełne wyższe
e) Wyższe


11. Tabelaryczna prezentacja przedstawienia wyników badania

Pyt. 1 Jak często zakupuje Pani/Pan nasz krem?

Wyszczególnienie Liczba osób Wsk %
Razem
raz w tygodniu
raz w miesiącu
trudno powiedzieć
bardzo rzadko
zdarzyło mi się to po raz pierwszy

Pyt. 2 Jakie są Pani/Pana zdaniem największe zalety naszego produktu?

Wyszczególnienie Liczba osób Wsk %
Razem
dobra jakość
korzystna cena
promocje
nie ma zalet
Inne,
Proszę podać jakie

Pyt. 3 Jakie są Pani/Pana zdaniem największe wady naszego produkty?

Ocena Liczba osób Wsk %
Razem
wysoka cena
niska jakość
brak informacji o produkcie
nie ma wad
inne, proszę podać jakie

Pyt. 4 Jaka jest cena naszych kremów do pięt?

Ocena Liczba osób Wsk %
Razem
bardzo wysoka
wysoka
ani wysoka, ani niska
niska
bardzo niska

Pyt. 5 Jak ocenia Pni/Pan poziom produktu pod względem następujących cech?
Ocena Liczba osób Wsk %
Razem
jakość
cena
promocja

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

badanie marketingowe dla wybranej firmy „Sklep Skarbonka”

SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie strona1

Historia sklepu strona1

Lokalizacja sklepu strona2

Jakość obsługi strona2
Badamy jakość, cenę, produkt strona3
Cele strona3
Problem decyzyjny strona4
Ranking s...

Podstawy przedsiębiorczości

Mamy przeprowadzić badanie marketingowe w formie ankiety. Proszę o jakieś pytania, które mogą zaliczyć się do takiego badania :)

Mamy przeprowadzić badanie marketingowe w formie ankiety. Proszę o jakieś pytania, które mogą zaliczyć się do takiego badania :)...

Marketing

Badanie marketingowe na przykładzie firmy "IMPEL"

„BADANIE WPŁYWU SPECJALIZACJI PRACY FIRMY IMPEL NA JEJ EFEKTYWNOŚĆ”










SPIS TREŚCI

1.Sytuacja na rynku firm specjalizujących się w outsourcingu dla przedsiębiorstw..
2.Preze...

Marketing

badania marketingowe -ściaga

INFORMACJA jest to wiadomość rozszerzająca wiedzę o otaczającej nas rzeczywistości. Jest to więc wiadomość o zdarzeniach, czynnościach, procesach czy zjawiskach.Podział informacji wg ich powstawania -informacje zewnętrzne -informacje wew...

Marketing

Marketingowy proces badawczy. Badania marketingowe

Badanie marketingowe jest to systematyczne gromadzenie danych i ich analiza w celu udoskonalenia procesów decyzyjnych.Chcąc opracować plan działania kierownictwo musi posiadać informacje, które umożliwią uzyskanie rozeznania w sprawach ważn...