Analiza SWOT przedsiębiorstwa

Analiza SWOT.

Firma „Kserograf” powstanie jako spółka cywilna, założona przez dwóch wspólników w Jarosławiu przy ulicy Pruchnickiej w pobliżu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Nakłady związane z rozpoczęciem działalności to zakup sprzętu o wartości 97 360 zł oraz niezbędne środki pieniężne na zakup towarów i materiałów. Wspólnicy dysponują środkami własnymi w wysokości 60 000 zł, a pozostałe fundusze zostaną zdobyte w postaci kredytu w wysokości 40 000 zł.
W okresie wakacji letnich – możliwość zatrudnienia studenta, w formie pracy sezonowej. Możliwe będzie również zatrudnienie studentów studiów zaocznych jako pełnoetatowego pracownika.
Firma „Kserograf” nie będzie ponosiła kosztów związanych z zatrudnieniem księgowego, gdyż funkcję tą przejmie współwłaścicielka firmy, jako wkład założycielski kompetencje i obowiązki pracowników.
Klientami firmy będą przeważnie studenci, wykazujący zapotrzebowanie na powielanie materiałów naukowych.

Mocne strony inwestycji:

1. Usługi
- kultura obsługi klienta
- wysoka jakość wykonywanych usług
- możliwość pozyskania większej liczby klientów niż konkurenci
2. Rynki zbytu usługi
- konkurencyjność cenowa wobec innych firm kserograficznych
- decyzja wyboru firmy kserograficznej przez klienta nie jest związana z marką wyrobu
3. Badania marketingowe i rozwojowe
- bardzo dobre kontakty osobiste
- umiejętności menażerskie właścicieli
4. Pracownicy
- wyszkolona i oddana dla firmy załoga kierownicza i wykonawcza
- brak „złych” nawyków
5. Kwalifikacje Kadry Menażerskiej
- zespół posiada wiedzę w zakresie biznesu
6. Zaopatrzenie i Dystrybucja
- bardzo dobre rozpoznanie źródeł zaopatrzenia
- dostępność podstawowych surowców
- korzystne położenie firmy
7. Finansowanie inwestycji
- udział inwestorów

Słabe strony inwestycji

1. Usługi
- na początku działalności możemy mieć trudności z szybką obsługą klientów
2. Rynki Zbytu Usługi
- firma „Kserograf” jest jeszcze nieznana na rynku usług kserograficznych
co spowoduje konieczność nawiązania i znalezienia pewnych sposobów i kanałów dystrybucji oraz nawiązania pewnych więzi kooperacyjnych
- firma musi udowodnić swoim klientom, że jest wiarygodna i pewna
- obecność wielu konkurentów
- konieczność walki o dominację na rynku
3. Badania Marketingowe i Rozwojowe
- brak dokładnego rozeznania zasad działalności wszystkich obecnych na rynku firm
- brak wyspecjalizowanej kadry w zakresie marketingu
4. Pracownicy
- brak doświadczenia w pracy ( z kopiarkami )
5. Finansowanie inwestycji
- konieczność pozyskania środków obcych na przeprowadzenie inwestycji i związane z tym koszty finansowe obniżające zyski w pierwszych latach pracy

Szanse dla inwestycji

1. Postęp techniczny
- maszyny i urządzenia o światowym poziomie technologicznym
- zautomatyzowanie prac biurowych
2. Polityka gospodarcza
- możliwość konkurowania z innymi firmami
3. Zmiany socjologiczne, polityczne i prawne
- przejmowanie nawyków dobrej i rzetelnej pracy z Zachodniej Europy,
- stworzenie nowych miejsc pracy

Zagrożenia dla inwestycji

1. Postęp techniczny
- szybki rozwój techniczny w dziedzinie usług kserograficznych
1. Polityka gospodarcza
- wysoka inflacja i wysokie koszty kredytu
- niestabilność przepisów podatkowych
2. Zmiany socjologiczne, polityczne i prawne
- nieustabilizowana sytuacja socjalno – bytowa pracowników,
- upolitycznienie zmian gospodarczych w Polsce

Dodaj swoją odpowiedź
Zarządzanie strategiczne

Analiza strategiczna i analiza swot

Analiza strategiczna


Zbiór działań diagnozujących organizację i jej otoczenie w zakresie umożliwiającym sformułowanie strategii oraz zbudowanie planu strategicznego i jego realizację. W szerokim znaczeniu analiza strategiczna...

Marketing

Analiza Swot

Nazwa wywodzi się od pierwszych liter angielskich słów:
Strenghts – mocne strony firmy
Weaknesses – słabe strony firmy
Opportunities – szanse
Threats – zagrożenia
Analiza SWOT (SWOT analysis) jest to rodzaj analizy,...

Marketing

Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan


1.Analiza SWOT
2.Plan marketingowy
3.Biznes Plan

Przedsiębiorstwo jest organizacją uporządkowaną i powołaną do realizacji celów. Służą temu wszystkie gromadzone w przedsiębiorstwie zasoby: ludzkie, kapitałowe, fina...

Zarządzanie

Analiza SWOT

Analiza SWOT


Analiza SWOT jest użytecznym narzędziem badania ogólnej sytuacji przedsiębiorstwa.Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter słów określających w języku angielskim istotę przedmiotu analizy – mocne i słabe stro...

Marketing

Analiza swot dla NZOZ "MEDYK"

Nazwa SWOT pochodzi od pierwszych liter angielskich słów: strengths (mocne strony), weaknesses(słabe strony), opportunities(szanse w otoczeniu), threats(zagrożenia w otoczeniu).

Każdy proces planowania i tworzenia strategii marketingo...