Zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze

KONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACYJNO- WYCHOWAWCZYCH ODBYWAJACYCH SIĘ W DOMU UCZNIA (A.G.)

Prowadzący zajęcia: Zofia F.
Data: 28.04.2009r.
Temat zajęć: Poznaję swoje ciało.
Forma pracy: indywidualna.
Metody pracy: Poranny Krąg, czyli stymulacja polisensoryczna wg pór roku – wiosna, oglądowe, praktyczne, Masaż ciała, Program Specjalny MC Knill’ów.

STAŁE CELE ( Poranny Krąg):
- pobudzanie zmysłów: wzrokowych, dotykowych, słuchowych, smakowych, węchowych;
- podnoszenie sprawności manualnej rąk;
- usprawnianie w zakresie komunikacji;
- rytualizacja czynności.

CELE ZAJĘĆ ZASADNICZYCH:
- odczuwanie ciała jako całości;
- doświadczanie i integracja wrażeń dotykowych płynących z własnego ciała.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.ZAJĘCIA WSTĘPNE:
1) Powitanie (przywitanie się z uczennicą przez podanie ręki i głośne „Dzień dobry”).
2) Nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Krótka rozmowa przy pomocy kart PCS (TAK – NIE)

II. PORANNY KRĄG:
1) Wąchanie olejku cytrynowego.
2) Zapalenie lampki, próby wodzenia wzrokiem za źródłem światła: poziom – pion.
3) Śpiewanie powitalnej piosenki zawierającej imię dziecka (masaż dłoni oliwką o zapachu cytryny).
4) Słuchanie płyty A. Vivaldi „Cztery pory roku” – „Wiosna” (relaksacja).
5) Demonstracja instrumentu muzycznego (tamburyno) – próby samodzielnego uderzania ręką przez dziecko w tamburyno, szukanie źródła dźwięku.
6) Spotkanie z żywiołem: obserwacja ziemi, przesypywanie do miski, wkładanie rąk, zasypywanie, mieszanie ziemi w misce.
7) Zakładanie na głowę uczennicy żółtej chusty: próby samodzielnego zdjęcia chusty.
8) Zastosowanie bodźców smakowych w celu zwiększenia wrażliwości warg i języka: cytryna.
9) Gaszenie lampki: obserwacja dymu.


III. ĆWICZENIA ZASADNICZE:
1)Masaż całego ciała.
2) „Ścieżka wrażeń” – masaż poszczególnych części ciała materiałami o różnej fakturze.
3) Zabawy z materiałami – zdejmowanie chusty z twarzy, klatki piersiowej, uwalnianie owiniętych rąk, poszukiwanie materiałów, przekładanie z ręki do ręki.
4) Zabawy przed lustrem- odkrywanie siebie (odklejanie kartek przyczepionych do lustra, przyglądanie się własnemu odbiciu w lustrze, wskazywanie części ciała).
5) Program Specjalny MC Knill’ów.

IV. ZAJĘCIA KOŃCOWE:
1) Mycie rąk – próby samodzielnego kierowania rąk w stronę strumienia wody. Różnicowanie – zimna –ciepła woda.
2) Pozytywna ocena uczennicy.
3) Porządkowanie miejsca pracy.
4) Pożegnanie: głośnie „Do widzenia”, machanie ręką na „papa”.

Dodaj swoją odpowiedź
Politologia

Psychiatria

I. LĘK JAKO OBJAW PSYCHOPATOLOGICZNY (PSYCHOPATOLOGIA OGÓLNA)

II. SCHIZOFRENIA (OKREŚLENIE, POSTACIE KLINICZNE, ROKOWANIE) (PSYCHOPATOLOGIA SZCZEGÓŁOWA)

III. TRZY GŁÓWNE OBSZARY TEMATYCZNE USTAWY O OCHRONIE ZDROWIA PSYCHICZ...

Pedagogika

Pedagogika resocjalizacyjna

NAUKI NIEUKIERUNKOWANE – są to nauki, które dają teoretyczne podstawy dotyczące jakiejś dziedziny rzeczywistości np. psychologia, biologia, socjologia, filozofia, fizyka. Dają one podstawy teoretyczne dotyczące jakiejś dziedziny. Nie daj�...