Silnik o zapłonie iskrowym

Zadaniem silnika spalinowego jest zmiana energii chemicznej zgromadzonej w paliwie na energię cieplną powstającą podczas spalania paliwa i energię mechaniczną. Część energii cieplnej wykorzystywana jest do ogrzewania pojazdu a część zostaje zamieniona na energię mechaniczną przekazywaną przez wał korbowy i wykorzystywaną do napędu:
· pojazdu,
· alternatora, który zmienia na energię mechaniczną na elektryczną dla układów elektrycznych (także rozrusznika)
· odbiorników dodatkowych (np. sprężarka klimatyzacji, pompa układu wspomagania kierownicy i inne).


2. Budowa i podstawy działania czterosuwowego silnika ZI.
Inne zespoły silnika:
· Elektroniczne sterowanie silnika z układem tworzenia mieszanki – system Motronic Multipoint Injection (MPI – wielopunktowy wtrysk paliwa) – układ wtryskowy z przełączanym przewodem dolotowym i układem zapłonowym (rozdzielacz wysokiego napięcia z trzema dwubiegowymi cewkami zapłonowymi).
· Układ rozrządu (cztery zawory na cylinder i regulowane ustawienie wałka rozrządu).
· Kadłub silnika (silnik V6, kąt rozwidlenia 90 stopni).
· Zespół tłokowo-korbowy i cylindry (pojemność skokowa 2393 cm3, stopień sprężania 10,5, moc 121 kW przy 6000 obr/min).
· Chłodzenie ( przez automatyczne urządzenie klimatyzacyjne).
· Smarowanie (pompa smarowania obiegowego).
· Odprowadzanie gazów spalinowych (dwa regulowane reaktory katalityczne potrójnego działania z czujnikiem tlenu ,tzw. Sondą lambda).
· Napęd, zamocowanie agregatów pomocniczych (alternator, rozrusznik, sprężarka klimatyzacji i inne).
· Zawieszenie silnika



3.Budowa i działanie układu wtryskowego z wtryskiem paliwa do przewodu dolotowego.
Zespoły o istotnym znaczeniu dla tworzenia mieszanki w silniku V6 są następujące:
· Zespół powietrza (niebieski)
· Zespół paliwa (żółty) z systemem zabezpieczenia zbiornika paliwa
· Zespół automatycznej regulacji i komputerowego sterowania silnika (czerwony)
Za pośrednictwem centralnej jednostki elektronicznego sterowania silnika na tworzenie mieszanki mają wpływ inne zespoły, ale centralna jednostka także może wpływać na inne zespoły, co może powodować różne zakłócenia w działaniu


Dodaj swoją odpowiedź
Fizyka

Silnik - rodzaje silników

Silnik maszyna przetwarzająca ciepło, energię elektr. lub mech. na pracę o postaci dogodnej do napędzania maszyn i urządzeń przem. (np. prądnic elektr., obrabiarek, pomp, dźwignic), roln. (np. kombajnów, młynów) lub komunik. (np. samocho...

Maszynoznawstwo

Silnik wysokoprężny


Silnik wysokoprężny, choć z wyglądu podobny do iskrowego, różni się od niego w sposób zdecydowany, zwłaszcza systemem zasilania i spalania paliwa. W czasie suwu ssania cylinder napełniony jest filtrowanym powietrzem. W trakcie spręż...

Geografia

Rozwój motoryzacji szanse i zagrożenia.

W około 1770 Francuz N. J. Cugnot zbudował pierwsze samobieżne pojazdy o napędzie parowym; 1800 Szwajcar I. de Rivaz zbudował pierwszy pojazd drogowy o napędzie spalinowym; 1821 Anglik R. J. Griffith wynalazł skrzynkę biegów; 1814 Francuz D...

Maszynoznawstwo

Klasyfikacja silnika spalinowego

Klasyfikacja silnika Suzuki SJ413
Ze względu na sposób zapłonu
-silnik o zapłonie iskrowym

Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego
-silnik z tłokiem posuwisto-zwrotnym

Ze względu na układ cylindrów
-...

Fizyka

Silniki

SILNIK

maszyna przetwarzająca ciepło, energię elektr. lub mech. na pracę o postaci dogodnej do napędzania maszyn i urządzeń przem. (np. prądnic elektr., obrabiarek, pomp, dźwignic), roln. (np. kombajnów, młynów) lub komunik. (np....