Klasyfikacja silnika spalinowego
Klasyfikacja silnika Suzuki SJ413
Ze względu na sposób zapłonu
-silnik o zapłonie iskrowym
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego
-silnik z tłokiem posuwisto-zwrotnym
Ze względu na układ cylindrów
-silnik rzędowy
Ze względu na ilość suwów w cyklu roboczym
-silnik czterosuwowy
Pojemność skokowa
-1324 cm3
Średnica cylindra, skok tłoka
-74.0 x 75.5 mm
Układ zasilania paliwem
-gaźnik dwugardzialowy opadowy (dolno-ssący)
Moc maksymalna
-69 KM przy 6000obr/min (SAE NET)
Max moment obrotowy
-105 Nm przy 3500obr/min (SAE NET)
Ciśnienie oleju
-3.0 - 4.2 kg/cm3 przy 3000 obr/min
Sposób chłodzenia
-chłodzone cieczą
Ulokowanie zaworów
-górnozaworowe
Układ rozrządu -rozrząd zaworowy gdzie sterowanie napełnianiem cylindra i usuwaniem spalin realizowanie jest poprzez układ wałków, popychaczy i zaworów
Układ smarowania
-ciśnieniowy
( PRACA ZOSTALA OCENIONA NA BDB, W RYSUNKU POTRZEBA TYLKO JESZCZE WYZNACZYC POSZCZEGOLNE CZESCI SILNIKA TJ. DZWIGIENKI, KADLUB ETC.)