metody badania popytu!!!!!!!

metody badania popytu!!!!!!!
Odpowiedź

Popyt generowany jest przez potrzeby. Ludzie potrzebują paru podstawowych rzeczy (needs), aby przetrwać, takich jak pożywienie, ubranie, schronienie, bezpieczeństwo, przynależność czy uznanie. Są to podstawowe potrzeby warunkowane głównie biologią człowieka. Człowiek jest jednak przede wszystkim istotą społeczną i mechanizm interakcji z innymi powoduje, że rozwija w sobie pragnienia (wants) specyficznego zaspokajania potrzeb pierwotnych. Gdy potrzebuje jedzenia - sięga albo po bułkę z masłem, albo po kawior; gdy potrzebuje ubrania - kupuje albo tanią bluzę na wyprzedaży w hipermarkecie, albo sweterek z najnowszej kolekcji Versace. Dalej jest już popyt - zapotrzebowanie na określone produkty czy usługi poparte możliwościami i chęcią zakupu.

Dodaj swoją odpowiedź
Zarządzanie

Makrootoczenie firmy. Potencjał firmy. Metody badania potencjału. Strategie firmy

Otoczenie firmy.


I. Wstęp.
Definicję otoczenia firmy można przedstawić następująco:
1. zbiór uwarunkowań rynkowych, prawnych, politycznych, społecznych i geograficznych w jakich działa firma;
lub prościej
2. ...

Marketing

badania marketingowe -ściaga

INFORMACJA jest to wiadomość rozszerzająca wiedzę o otaczającej nas rzeczywistości. Jest to więc wiadomość o zdarzeniach, czynnościach, procesach czy zjawiskach.Podział informacji wg ich powstawania -informacje zewnętrzne -informacje wew...

Ekonomia

Elastyczność popytu statystyka

II Elastyczność popytu

Jest miarą reakcji konsumentów danego produktu na zmianę czynników określających popyt. Przyjmuje się, że są trzy główne czynniki określające popyt:
• Cena danego dobra,
• Dochody konsument...

Marketing

Badania rynkowe i marketingowe

Badania rynku- analiza rynku, ogół czynności zmierzających do poznania zjawisk i procesów rynkowych rynek oraz ich wzajemnych zależności i związków. Obejmują głównie badania popytu, podaży i cen, czynników i warunków kształtowania si...

Marketing

Dobór próby badawczej do badania marktingowego

Celem uzyskania informacji niezbędnych do weryfikacji hipotez można objąć badaniami wszystkie obiekty wchodzące w skład rozważanej zbiorowości albo tylko obiekty wybrane.

Badania wyczerpujące czyli takie w skład których wchodzi ...