Pedagogika specjalna.

KONSPEKT ZAJĘĆ LEKCYJNYCH W III KL. GIMNAZJUM W SZKOLE ŻYCIA NA UL. WIETORA W KRAKOWIE



DATA:8 I 2004

PROWADZĄCE: ...

CZAS TRWANIA:4H

TEMAT: „Zabawy na śniegu”

CELE OGÓLNE: -zapoznanie się ze sposobami i formami zabaw na
. śniegu;
-zaznajomienie się z zasadami bezpiecznego
spedzania wolnego czasu na świerzym powietrzu
i dostosowania odpowiedniego ubioru do pogody.

CELE OPERACYJNE:-potrafi opowiedzieć o różnych rodzajach
zabaw na śniegu;
-potrafi wykonać pracę plastyczną;
-wie jaki ma dostosować ubiór do pogody;
-portafi poprawnie wypowiadać się nie
odbiegając od tematu;
-wie jak zgodnie bawić się w grupie;
-potrafi zachować ład i porządek na
stanowisku pracy.
-doskonali percepcje wzrokową;
-doskonali koordynacje wzrokowo-słuchową.

METODY :słowne, czynne, oglądowe.

FORMY PRACY:indywidualna, zbiorowa.
PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. POWITANIE. PRZEDSTAWIENIE SIĘ I ODSZUKANIE PRZEZ DZIECI SWOJEGO INDENTYFIKATORA.
2. SPRAWDZENIE OBECNOŚCI- kolejno każdy uczeń przelicza ilość dzieci w klasie i zaznacza swóją obecność na liście obecności..
3. ROZDANIE KAŻDEMU Z UCZNIÓW KALENDARZY OMÓWIENIE ICH I ZAPISANIE DATY W ZESZYCIE(ZAŁĄCZNIK NR 1).
-Jaką porę roku mamy?
-Ile miesięcy liczy rok,jaki miesiąc mamy teraz?
-Jakie i ile mamy dni tygodnia?
-I jaki mamy dzień tygodnia?
-Który mamy dzień w miesiącu?
-uczniowie wspólnie ustalają
datę.
4. KAŻDE DZIECKO DOSTAJE OBRAZEK
PRZEDSTAWIAJĄCY CHŁOPCA I RÓŻNE UBRANKA,
UCZEŃ MA ZA ZADANIE DOSTOSOWAĆ ODPOWIEDNI
UBIÓR DO PANUJĄCEJ ZA OKNEM POGODY
(ZAŁĄCZNIK NR 2).
5. NAUCZYCIEL POKAZUJE ILUSTRACJE RÓŻNYCH
ZABAW NA ŚNIEGU, DZIECI WYMIENIAJĄ ZABAWY I
OPOWIADAJĄ JAK NAJCZĘŚCIEJ BAWIĄ SIĘ NA
ŚNIEGU.

Ilustracje (rzucanie śnieżkami, robienie orła, lepienie bałwana,
kulig, jazda na sankach, iglo).
-luźna pogadanka- swobodne
wypowiedzi uczniów
6. NAUCZYCIEL ROZDAJE UCZNIOM RYSUNEK (WYKROPKOWANY BAŁWAN- ZAŁĄCZNIK NR 3)-dzieci zakreślają po śladzie i kolorują całość.
7. NAUCZYCIEL ROZDAJE KAŻDEMU Z UCZNIÓW OBRAZEK W KTÓRYM UKRYTE SĄ MAŁE FIGURKI BAŁWANA . UCZĘŃ MA ZA ZADANIE ZNALEŹĆ WSZYSTKIE , ZAKOLOROWAĆ I POLICZYĆ.

8. NAUCZYCIEL ROZDAJE UCZNIOM ĆWICZENIA MATEMATYCZNE , TŁUMACZY JAK JE ROZWIĄZAĆ A UCZNIOWIE ROZWIĄZUJĄ ZADANIA (ĆW. INDYWIDUALNE ZAŁĄCZNIK NR 4).

Nauczyciel podsumowuje ćwiczenia czytając wyniki na głos a uczniowie sprawdzają czy wykonali zadanie poprawnie.

9. NAUCZYCIEL ROZDAJE KAŻDEMU Z UCZNIÓW
MATEIAŁY DO WYKONANIA BAŁWANA Z WATY(ZAŁĄCZNIK NR 5).

Dzieci wykonują pracę plastyczną , nauczyciel wspomaga i tłumaczy jak ją wkonać poprawnie.

Po wykonaniu pracy dzieci zawieszają bałwany na sznurku i porządkują swoje miejsca pracy.

10. NAUCZYCIEL WSPÓLNIE Z UCZNIAMI OCENIAJĄ
PRACĘ PLASTYCZNĄ DZIECI , WYBIERAJĄ
NAJŁADNIEJSZĄ.
11. PODSUMOWANIE LEKCJI(pytania sprawdzające co dzieci zapamiętały z lekcji- jakie rodzaje zabaw, które z zabaw lubią najbardziej, w jaką najczęściej się bawią).
12. POŻEGNANIE.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Pedagogika specjalna

WPROWADZENIE

1. Rys historyczny pedagogiki specjalnej:
a) okres do połowy XIX w., rozpoczyna się działalność pedagogiczna na rzecz osób niepełnosprawnych
b) okres od połowy XIX w., rozwój teorii ogólnej pedagogiki specjaln...

Pedagogika

Pedagogika specjalna

PEDAGOGIKA SPECJALNA

Pedagogika specjalna jest tą gałęzią pedagogiki ogólnej, której zakres zwęża się do problematyki opieki wychowawczo – leczniczej nad jednostkami odchylonymi od normy w sposób taki I w takim stopniu, który ...

Pedagogika

Pedagogika specjalna-sciągi z wykładów

PRZEDMIOT PEDAGOGIKI SPECJALNEJ
Wspieranie, wspomaganie rozwoju, nauczanie , wychowanie, opieka, terapia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PODMIOT
Osoby ze specjalnymi potrzebami wynikającymi bądź z ponadprzeciętnych moż...

Pedagogika

Pedagogika specjalna

Pedagogika specjalna – jest nauką szczegółową pedagogiki a jej przedmiotem jest opieka, terapia, kształcenie i wychowywanie osób z odchyleniami od normy, najczęściej jednostek mniej sprawnych lub niepełnosprawnych, bez względu na rodzaj,...

Pedagogika

Pedagogika specjalna-pytania egzaminacyjne

1. Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej:

a) Podstawowe terminy:
PEDAGOGIKA SPECJALNA jest nauka szczegółową. Jej przedmiotem jest opieka, terapia, kształcenie, wychowanie osób z odchyleniami od normy, najczęśc...

Pedagogika

Pedagogika specjalna, wykłady z IV sem., prof. Kozłowski, EUHE

Aspekty historyczne: -
•pierwsze domu poprawcze dla chłopców wykolejonych –
•platon-dominowało prawo bezwzględnej selekcji-
•arystoteles –pierwsze wieki naszej ery: 315-cesarz rymu zabronił bezkarnego zabijania dzieci I ...