Otoczenie przedsiębiorstwa to po prostu rzeczy które kształtują jego możliwości (czyli rzeczy, które mają wpływ na przedsiębiorstwo). Wyróżniamy dwa otoczenia: - wewnętrzne (czyli zarząd firmy, organizacja itd.) - zewnętrzne, które z kolei dzielimy na: mikrootoczenie (wpływ bezpośredni - klienci, współpracownicy, siła robocza) makrootoczenie (wpływ niebezpośredni, bliżej nieokreślone organizacje, np. państwo, wpływowe korporacje itd.). Dodam jeszcze, że na mikrootoczenie mamy duży wpływ (bo zawsze można zmienić współpracowników), na makrootoczenie wpływu praktycznie nie mamy
Otoczenie przedsiębiorstwa jest to suma wszystkich procesów i czynników, które występują w środowisku firmy. Czynniki mają duży wpływ na działalność prowadzonego przedsiębiorstwa i podlegają ciągłym zmianom, więc musimy ciągle je monitorować. Możemy podzielić je na dwie części: 1. Otoczenie bliższe 2. Otoczenie dalsze
Psychologia manipulacji - zagadnienia podstawowe
Najogólniejsze zagadnienia z psychologii manipulacji - jest to część pracy dyplomowej na ten temat, stąd bardzo ogólnikowy zarys tego zagadnienia.
1.3. Psychologia manipulacji
Istnieje bardzo wiele technik wywierania wpływu...
Planowanie marketingowe
SPIS TREŚCI
WSTĘP
1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO
1.1. Cele planowania marketingowego
1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych
1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe
1.4.Formy sporządzania planu ...
Strategie
1. Zarządzanie organizacją jako proces decyzyjny, funkcje menedżera w zarządzaniu organizacją - Podejmowanie decyzji jest istotą procesu zarządzania aby móc podejmować decyzje musi być spełniony szereg warunków z których trzy mają decy...
Podstawy zarządzania wykłady
Część I
Organizacja i jej elementy
1. Charakter nauki o organizacji i zarządzaniu
Organizacja jako twór społeczny trudno poddaje się naukowej analizie. Jest ona bytem:
- trudno mierzalnym,
- nie deterministyczny...
Organizacja i projektowanie badań marketingowych
Spis treści
1. Wstęp
2. Określenie problemu i celu badań marketingowych
2.1. Przegląd otoczenia marketingowego
2.1.1. Otoczenie bliższe
2.1.2. Otoczenie dalsze
2.2. Strategia marketingowa
2.2.1. Wizja