Rembrandt - "Straż nocna"; 1642 r. 1. Obraz stanowi zbiór znakomitych, zindywidualizowanych portretów. Wytycza nową drogę w dziedzinie portretu, choć odbiega od oczekiwań zamawiających. Każdy strzelec został pokazany w innej pozie i geście: kapitan Banning kroczy na czele swoich ludzi, zwracając się do porucznika van Ruytenburgha; strzelec z prawej strony, w czarnym kapeluszu, odwrócony profilem, wskazuje kierunek marszu; dobosz, któremu widać tylko rękę i jakby "wyglądającą zza ramy" głowę, bije w bęben i właśnie ta czynność najlepiej go charakteryzuje. 2. Wbrew powszechnej opinii i wbrew przyjętej nazwie, akcja obrazu nie rozgrywa się w nocy. Podczas konserwacji stwierdzono, że werniksy, nałożone dla zabezpieczenia obrazu, z biegiem czasu ściemniały, dając efekt sceny nocnej. 3. Członkowie straży są rozmieszczeni na obrazie mniej więcej symetrycznie. Jednak kapitan i porucznik stoją nieco na prawo od punktu centralnego. Ta asymetria stwarza napięcie w obrazie. Oko patrzącego jakby przesuwa obu mężczyzn nieco w lewo, w kierunku, w którym maszerują, co podkreśla wrażenie ruchu. Ręka Banninga Cocqa i ozdobna halabarda van Ruyteburgha wydają się niemalże "wychodzić" z obrazu. Tego rodzaju skrót perspektywiczny wyjątkowo trudno namalować, ale Rembrandt doskonale sobie z tym poradził. Wydaje się, ze niemal możemy dotknąć ręki kapitana. Więcej problemów miał Rembrandt z bronią porucznika. Prześwietlenie obrazu promieniami rentgenowskimi wykazało, że w pierwszej wersji berdysz był o wiele za duży i malarz musiał go kilkakrotnie poprawiać. Trzeba pamiętać, że Rembrandt zazwyczaj malował bezpośrednio na płótnie, bez szkiców przygotowawczych. 4. Członkowie straży oddziału przedstawionego na obrazie nazywani byli arkebuzerami, od arkebuzów - XVI - wiecznej broni długolufowej. Rembrandt w bardzo naturalny sposób umieścił na obrazie tradycyjne elementy arkebuzerów. Nosi je dziewczynka, widoczna w tle, która w ten sposób stanowi tu coś w rodzaju "maskotki" oddziału. Do arkebuzerów odnoszą się m.in. pazury kurczaka widoczne na jej pasku. Dziewczynka trzyma też puchar straży. Mężczyzna stojący przed nią nosi na hełmie liście dębu - tradycyjny symbol arkebuzerów. Inny szczegół ujawnia, ze są to arkebuzerzy miasta Amsterdam - na kaftanie porucznika widać trzy krzyze z amsterdamskiego herbu.
POMOCY !! DAM NAJ. !! Zredaguj opis obrazu Rembrandta "Powrót Syna Marnotrawnego" 1. Nazwisko malarza i pełen tytuł dzieła, 2. Informacje na temat artysty i czasu powstania dzieła, 3. Określenie tematu obrazu i rodzaju malarstwa np.; historyczne, pe
POMOCY !! DAM NAJ. !! Zredaguj opis obrazu Rembrandta "Powrót Syna Marnotrawnego" 1. Nazwisko malarza i pełen tytuł dzieła, 2. Informacje na temat artysty i czasu powstania dzieła, 3. Określenie tematu obrazu i rodzaju malarstwa np.; his...
krótki opis::: Opis obrazu rembrandta "Powrót syna marnotrawnego" . 1) Na pierwszym planie 2) Opis głównych bohaterów postać Ojca 3) ręce ojca postać syna 4) nogi syna 5) Na drugim planie 6) Słownictwo opisujące kolory:: Różnobarwny, wielokolor
krótki opis::: Opis obrazu rembrandta "Powrót syna marnotrawnego" . 1) Na pierwszym planie 2) Opis głównych bohaterów postać Ojca 3) ręce ojca postać syna 4) nogi syna 5) Na drugim planie 6) Słownictwo opisujące kolory:: Różno...
opis obrazu rembrandta van rijna pwrot syna marnotrawnego
opis obrazu rembrandta van rijna pwrot syna marnotrawnego...
opis obrazu rembrandta van rijna powrot sy.a marnotrawnego daje najjj
opis obrazu rembrandta van rijna powrot sy.a marnotrawnego daje najjj...
Opis obrazu Rembrandta "Powrót syna marnotrawnego" Daje Naj !
Opis obrazu Rembrandta "Powrót syna marnotrawnego" Daje Naj !...
Zredaguj opis obrazu Rembrandta "powrót syna Marnotrawnego"
Zredaguj opis obrazu Rembrandta "powrót syna Marnotrawnego" ...