Nacisk wywierany na pedał hamulca jest przenoszony na szczęki przez prawie nie ściśliwą ciecz wypełniającą całkowicie instalacje . Wskutek obracania się dźwigni pedału hamulca , w pompie hamulcowej przesuwa się tłoczek , który wytłacza płyn z jej cylindra do przewodów układu . Pod wpływem wytworzonego nadciśnienia tłoczki rozpiiiera w mechanizmach hamulcowych kół rozsuwają się na zewnątrz i za pośrednictwem popychaczy dociskają szczęki do bębnów . Po zwolnieniu nacisku na pedał hamulca sprężyny odciągające cofają szczęki do położenia spoczynkowego i jednocześnie wyciskają płyn z cylinderków rozpieraczy z powrotem do układu hydraulicznego .
Budowa i rozwój układów hamulcowych
Wstęp
Układ hamulcowy to wszystkie elementy i układy w pojeździe, których przeznaczeniem jest jego zatrzymanie. W samochodzie wyróżniamy dwa układy hamulcowe:
• podstawowy (roboczy) - aktywowany i obsługiwany praw�...
Układ hamulcowy samochodu
SPIS TREŚCI
I Wstęp
1.Zadania
II Rodzaje hamulców
1. Bębnowe mechanizmy hamulcowe
2. Taśmowe mechanizmy hamulcowe
3. Tarczowe mechanizmy hamulcowe
4. Mechaniczne układy uruchamiające
5. Hy...
Historia samochodu
PRAWDZIWY POCZĄTEK
Parę wodną jako środek napędu Chińczycy znali już
ponad 500 lat temu prze naszą erą. Była ona – jeśli nie
licząc wiatru – jedyną siłą napędową aż do późnych lat
XIX wieku. Pierwsza udana...