Nauczycielka na lekcji matematyki: -Od dziś będziemy liczyli na komputerach. -Huurrra! To świetnie! - cieszą się dzieci. -No to kto mi powie, ile to będzie pięć komputerów dodać dwanaście komputerów?... -Proszę pani! Gdy mnożymy ułamek dziesiętny przez 10, to przesuwamy przecinek w stronę okna czy w stronę drzwi? -Dlaczego jadący pociąg stuka kołami? -??? -A jaki jest wzór na obwód koła? -2πr. -A ile to jest π? -3 z hakiem. -No i właśnie ten hak stuka. Idzie Jezus przez pustynię z apostołami i naucza: - Raj jest jak x2 + 2x + 3... Tomasz szturcha Jana i pyta: - Te, o co mu właściwie chodzi? - Nie wiem, to chyba jakaś parabola. Ewolucja metod nauczania matematyki na przykładzie zadań egzaminacyjnych 1962 : Drwal sprzedał ciężarówkę tarcicy za sumę 100 dolarów. Wiedząc, że koszt produkcji drewna wynosił 4/5 jego ceny, oblicz zysk drwala. 1972 : Drwal sprzedał ciężarówkę tarcicy za sumę 100 dolarów. Wiedząc, że koszt produkcji wyniósł 4/5 jego ceny, czyli 80 dolarów, oblicz zysk drwala. 1982 : (nowy program matematyki) Drwal dokonał wymiany zbioru T tarcicy na zbiór P pieniędzy. Moc zbioru P wyrażona w liczbach kardynalnych wyniosła 100, przy czym każdy z jego elementów jest wart 1 dolara. Zaznacz w kwadratowej tabeli 100 punktów, aby przedstawić graficznie elementy zbioru P. Zbiór kosztów produkcji zawiera 20 elementów mniej niż zbiór M. Przedstaw zbiór K jako podzbiór M i odpowiedz na pytanie : jaka jest moc zbioru Z zysku wyrażona w liczbach kardynalnych ? 1992 : Drwal sprzedał ciężarówkę tarcicy za 100 dolarów. Koszt produkcji drewna wyniósł 80 dolarów, a zysk drwala 20 dolarów. Zakreśl liczbę 20. 2002 : Ścinając stare piękne i bezcenne drzewa, ekologicznie niezorientowany drwal zarobił 20 dolarów. Co myślisz o takim sposobie na życie ? W podgrupach postarajcie się przygotować teatrzyk przedstawiający, jak czują się leśne ptaszki i dzika zwierzyna. -Ilu matematyków specjalizujących się w konstrukcjach geometrycznych jest potrzebnych do wkęcenia żarówki? -Żadnego - tego się nie da zrobić przy pomocy cyrkla i linijki. -Co to jest dziecko? -Jest to pochodna miłości po czasie. -Co to jest pochodna imprezy? -Jest to ilość alkoholu, który możemy kupić za sprzedane butelki pozostałe po imprezie. -A co to jest udana impreza? -Jest to impreza o niezerowej drugiej pochodnej. Twierdzenie matematyki stosowanej: Przez trzy dowolnie wybrane punkty można poprowadzić prostą, pod warunkiem, że jest odpowiednio gruba. -Czy jest coś gorszego od Procesu Wienera? -Tak - Proces Wienera i jego niezależna kopia. -Co to jest - małe, żółte i przemienne? -Cytrynka abelowa.
Potrzebuje, śmiesznych skeczy lub scenek o matematyce. nie obraźliwych a śmiesznych ;) potrzebne na sympozjum młodych matematyków. najlepiej żeby było to w formie przedstawienia podzielonego na role ;)
Potrzebuje, śmiesznych skeczy lub scenek o matematyce. nie obraźliwych a śmiesznych ;) potrzebne na sympozjum młodych matematyków. najlepiej żeby było to w formie przedstawienia podzielonego na role ;)...
Potrzebuje, śmiesznych skeczy lub scenek o matematyce. nie obraźliwych a śmiesznych ;) potrzebne na sympozjum młodych matematyków. najlepiej żeby było to w formie przedstawienia podzielonego na role ;)
Potrzebuje, śmiesznych skeczy lub scenek o matematyce. nie obraźliwych a śmiesznych ;) potrzebne na sympozjum młodych matematyków. najlepiej żeby było to w formie przedstawienia podzielonego na role ;)...