a) -5 * (-5)9 : (-5)8  b)  (-3)7 : (-3)6 * (-3)2  c)   (0,7)6 * (1 3/7)6 – (1,6)3 : (0,8)3  d) (0,9)9 * (1 1/9)9 – (1,2)10 : (1 1,5)10   liczby za nawiasami to potęgi , * to znak mnożenia ;)  

a) -5 * (-5)9 : (-5)8  b)  (-3)7 : (-3)6 * (-3)2  c)   (0,7)6 * (1 3/7)6 – (1,6)3 : (0,8)3  d) (0,9)9 * (1 1/9)9 – (1,2)10 : (1 1,5)10   liczby za nawiasami to potęgi , * to znak mnożenia ;)  
Odpowiedź

a)-5*(-5)9:(-5)8=(-5)10:(-5)8=(-5)2=25 b)(-3)7:(-3)6*(-3)2=(-3)*(-3)2=(-3)3=-27 C)(0,7)6*(1 3/7)6*(1,6)3:(0,8)3=(7/10*10/7)9*(12/10*10/8)10=(1)6- (2)3 =1-8=-7 d)(0,9)9*(1 1?9)9-(1,2)10:(1 1/5)10=(9/10*10/9)9-(12/10*5/6)10=1-1=0

Dodaj swoją odpowiedź
Matematyka

Program nauczania dla klasy 4.

ęWymagania programowe z matematyki dla klasy czwartej:
Wymagania konieczne na stopień dopuszczający
Liczby i działania
1.Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie
uczeń zna pojęcie składnika i sumy, odjemnika, odjemnej ...