Opis matecznika z Pana Tadeusza.

Opis matecznika z Pana Tadeusza.
Odpowiedź

W mateczniku dominują kolory ciemne, ponure. Jest to miejsce tajemnicze, niedostępne i nieodkryte. Nazwy zwierząt są pisane wielką literą - jest to personifikacja, a takze wyrażenie szacunku wobec zwierząt, które są ukazane jako władcy, zarządcy, istoty wyższe. Matecznik jest miejscem świętym, jest poddany sakralizacji. Zwierzęta pełnią tu ludzkie funkcje, istnieje hierarchia podobna do tej, która występuje w społeczeństwie ludzkim. Życie tu jest zgodne z harmonią, każdy podporządkowuje się panującej hierarchii. Wyrażony tu jest kult odwiecznych tradycji. Zwierzęta żyją zgodnie z biegiem natury, chcą umrzeć w swojej ojczyźnie. Matecznik jest miejscem świętym, gdyż jest miejscem spoczynku zwierząt. Jest to miejsce stworzone przez Boga, miejsce pierwotne dające początek, nie skażone ludzką cywilizacją. Jest idealizowane, poprzez ukazanie harmonii, przedstawieno jako arkadia. Miejsce to jest pewnym wzorem, który jest gody do naśladowania.

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Opis matecznika z Pana Tadeusza. PILNE

Opis matecznika z Pana Tadeusza. PILNE...

Język polski

Opis matecznika z Pana Tadeusza.

Opis matecznika z Pana Tadeusza....

Język polski

Recenzja ekranizacji "Pana Tadeusza"

„Pan Tadeusz” jest dziełem dla Polaków szczególnym. O ile przepełnione romantycznym patosem i hasłami narodowego mesjanizmu „Dziady cz. III” dziś nie wszystkich zachwycają, a niektórych wręcz męczą, o tyle „Pana Tadeusza” czyt...

Język polski

Recenzja "Pana Tadeusza"

„Pan Tadeusz” jest dziełem dla Polaków szczególnym. O ile przepełnione romantycznym patosem i hasłami narodowego mesjanizmu „Dziady cz. III” dziś nie wszystkich zachwycają, a niektórych wręcz męczą, o tyle „Pana Tadeusza” czyt...

Język polski

Mityzacja przestrzeni dzieciństwa. Na podstawie fragmentów: "Syzyfowych prac" Stefana Żeromskiego oraz księgi II i IV "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza

Szukając w słowniku hasła mityzacja znajdziemy wyjaśnienie, że jest to: zabieg literacki polegający na nadawaniu wybranym elementom świata przedstawionego znaczeń sakralnych, upodobnianiu wykreowanej w utworze rzeczywistości do obrazów i w...