Projekt realizacji prac związanych z przygotowaniem i organizacja obsługi przyjęcia z okazji 50 urodzin

Założenia:
-rodzaj przyjęcia: przyjęcie okolicznościowe z okazji 50 urodzin
-uczestnicy przyjęcia- łącznie 120 osób
-miejsce przyjęcia- restauracja dysponująca stolami o wymiarach 80*120 cm i 80*80 cm, w Sali konsumenckiej o powierzchni
300 m2
-rozpoczęcie przyjęcia- godz. 19.00
-należy dobrać: bieliznę stołową, zastawę stołową, sprzęt
-do opracowania: projekt realizacji praz związanych z obsługą przyjęcia
-do wykonania: pierwsze nakrycie stołu na jedna osobę
Wykaz prac wchodzących w skład przygotowania obsługi kelnerskiej i jej przygotowania:
1 opracowanie oferty kulinarnej
2 ustawienie stołów
3 przygotowanie propozycji dekoracji stołu
4 ustalenie miejsc przy stole
5 opracowanie planu obsługi gości
6 przygotowanie wykazu bielizny, zastawy stołowej i sprzętu
7 sporządzenie harmonogramu podawania potraw i napojów
8 przygotowanie pierwszego nakrycia stołu
Propozycja menu:
Proponuje, uwzględniając oprawę i charakter przyjęcia oraz wykaz potraw i napojów, menu:
Przekąska zimna:
Rolada z karpia w galarecie z rodzynkami i warzywami i sosem czosnkowo-rozmarynowym
Zupa:
Barszcz biały z grzybami leśnymi
Danie główne 1:
Pieczeń cielęcą w sosie z kurek, ziemniaki z wody z masłem koperkowym, sałata zielona po polsku
Danie główne 2:
Przepiórki duszone w miodzie pitnym z sosem migdalowo-sliwkowym z marchewka karotka z wody, bukietem sałat i kopytka
Deser:
Płonąca antonówka smażona w miodzie i trójniaku z konfitura truskawkowa
Sernik krakowski
Napoje:
Kompot jabłkowo-zurawinowy
Woda stołowa
Kawa espresso
Herbata liściasta
Alkohole:
Aperitif: wino musujące
Wódka do zimnej przekąski: wytrawna stołowa o smaku specjalnym
Wino do dania głównego 1: białe wytrawne
Wino do dania głównego 2: czerwone wytrawne
Dodatki:
Pieczywo mieszane
Plan ustawienia stołu i ustawienia miejsc przy stole:
Miejsce dla jednego gościa przy stole powinno wynosić 60 do 75 cm, odległości pierwszego zestawu
nakryć od krawędzi stolu powinna wynosic od 45 do 55 cm. Przewiduje ustawienie stolu w ksztalcie litery U i rozmieszczenie gosci po obu stronach stołu.
Należy ustawic w podstawie 11 stolow i po 10 stolow w ramionach. łącznie 31 stołów o wymiarach 80 x 120 cm.
Miejsca ustalone dla poszczególnych gości należy oznaczyc umieszczonymi przed nakryciem wizytówkami z imieniem i nazwiskiem
Propozycja dekoracji stołu:
W centralnym miejscu stołu proponuję umieścić owalną dekorację kwiatów w kolorze biało-czerwonym, a po jej obu stronach świece; na ramionach stołu po 2 mniejsze kompozycje kwiatowe, a między nimi świece.
Plan obsługi gości:
Należy zaplanować, że przyjęcie będzie obsługiwać 10 kelnerów
Kelnerzy będą podawać potrawy i napoje zgodnie z ustaloną kolejnością, pracując w dwóch kierunkach, tak, aby żaden gość nie odczuł braku troski ze strony obsługi.
Przewidziana jest wymiana nakryć przed deserem. Kelnerzy będą korzysta z pomocników, wózków kelnerskich i do flambirowania. W trakcie przyjęcia przebywają w pobliżu stołu, będąc gotowi do serwowania napojów na życzenie gości. Na bieżąco usuwają wykorzystaną zastawę, dbając o estetykę stołu w trakcie całego przyjęcia.
Wykaz bielizny, zastawy stołowej i sprzętu:
Do nakrycia stołów należy przygotować:
obrus stołowy biały 11380cm, 21260cm zapas
serwetki płócienne 60 x 60 cm -240 szt.
Do podania potraw i napojów należy zgromadzić naczynia porcelanowe, szklane i sztućce z zapasem minimum 30%.

Naczynia porcelanowe:
talerz plaski ? 21 cm - 120 szt.
talerz płaski ? 17 cm - 120 szt.
bulionówka z podstawką - 120 szt.
talerz płaski ? 27 cm -240 szt.
salaterka okrągła - 30 szt.
talerz płaski ? 17 cm -120 szt.
Sosjerka- 80 szt.
talerz płaski ? 15 cm -120 szt.
talerz patera ? 33 cm - 25 szt.
dzbanek do kawy - 40 szt. o pojemności 500 cm3
filiżanka z podstawką do kawy mokka - 120 szt.
cukiernica -30 szt.
dzbanek do wrzątku -30 szt.
czajniczek do herbaty - 30 szt.
filiżanka z podstawką do herbaty -120 szt.
naczynia szklane:
kieliszek do wina musującego nr 2 - 120 szt.
kieliszek do wódki nr 6 - 120 szt.
kieliszek do wody nr 1 - 120 szt.
kieliszek do wina białego nr 5 - 120 szt.
kieliszek do wina czerwonego nr 3 - 120 szt.
kompotierka nr 16 - 120 szt.
talerzyk - podstawka - 120 szt.
dzbanek do wody - 20 szt.
sztucce dla gości:
widelec i nóż do ryb nr 4 -120 szt.
Łyżka średnia do bulionu nr 9- 120 szt.
widelec i nóż do dania głównego z zestawu nr 1 - 240 szt.
łyżka do kompotu nr 13 -120 szt.
Łyżka i widelec z zestawu nr 3 - 120 szt.
łyżeczka do cukru nr 11- 30 szt.
widelczyk do ciast nr 26 - 120 szt.
łyżeczka nr 12 - 120 szt.
Łyżeczka nr 10 - 1200 szt.
sztućce do serwowania potraw:
sztućce nr 27 - 30 szt.
łyżka i widelec nr 15 - 30 szt.
łyżka nr 6 - 12 szt.
Inne:
wizytówki - 120 szt., proporczyki - 120 szt., podtalerz - 120 szt., menaż do przypraw - 20 szt.,lichtarze - 30 szt., świece -35 szt., dekoracje kwiatowe, wózek kelnerski - 4 szt., wózek do flambirowania -1 szt., tace kelnerskie antypoślizgowe
Dokumentacja z wykonania prac:
Wykonałam pierwsze nakrycie stołu na jedna osobę, zgodnie
ze schematem nakrycia zaproponowanym w projekcie realizacji prac. Uwzględniłam zaproponowane w projekcie menu, kolejnośc i sposób podawania potraw oraz dostępne na stanowisku elementy nakrycia stołu.
Opis efektu wykonania:
stół nakryty obrusem białym zwisającym ze wszystkich stron stołu nie więcej niż 25-30 cm,
-podtalerz ustawiony w odległości 1,5 cm od brzegu stołu,
- odlegośc ustawienia nakrycia dla jednej osoby od brzegu stołu nieznaczna ,
-odwrotna kolejność ułożenia sztućców do kolejności podawania potraw,
-kieliszek do alkoholu do 1 dania głównego ustawiony nad nożem do niego,
-pozostałe naczynia szklane ustawione w kolejności ich wykorzystania:
a) naczynie do alkoholu podawanego do przekąski i wody w kierunku miejsca dla gościa od kieliszka do alkoholu podanego do 1 dania głównego,
b) naczynie do alkoholu podanego do 2 dania zasadniczego za kieliszkiem kieliszka do alkoholu podanego do 1 dania głównego ku środkowi stołu,
-sztućce ułożone w ilości 4 po prawej i 3 po lewej stronie,
-talerz do pieczywa ustawiony na wysokości końcówki widelca do dania głównego,
-jednakowe odstępy pomiędzy nakryciami,
-dekoracja (kompozycja kwiatowa) umieszczona w centralnym miejscu stołu,
serwetki złamane w stożek, umieszczone w miejscu nie ograniczającym obsługi gości.

Dodaj swoją odpowiedź