Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka
Zestaw egzaminacyjny I
Życzę powodzenia!
--------------------------------------------------------------------------------

1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6.
a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3

2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci.
a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a

3. Oblicz wartość wyrażenia
a) b) c) d)

4. Ile osi symetrii ma kwadrat, koło, sześciokąt foremny?
a) 4, 5000, 3 b) 2, 100000, 6 c) 4, 0, 6 d) 4, nieskonczenie wiele, 6

5. Która z liczb należy do zbioru rozwiązań nierówności
a) 20 b) 15 c) -3 d) 0

6. Rozwiąż równanie

a) x = 3 b) x = -6 c) x = 2 d) x = 4

7. Oblicz pole trójkąta równoramiennego, którego podstawa ma długość 12 cm a ramię 10 cm.
a) 46 cm2 b) 36 cm2 c) 12 cm d) 48 cm2

8. Wyznacz punkt wspólny wykresów funkcji

a) (1,1) b) (2,3) c) d)

9. W koło o promieniu 15 cm wpisano kwadrat. Oblicz obwód i pole kwadratu.
a) cm, 450 cm2 b) 30 cm, 45 cm2 c) cm, 550 cm2 d) 120 cm, 450 cm2

10. Objętość walca, którego średnica podstawy ma długość 5 cm, a wysokość jest trzy razy dłuższa od długości promienia podstawy, wynosi:
a) cm3 b) cm3 c) cm3 d) cm3

11. Suma cyfr liczby dwucyfrowej wynosi 9. Jeśli między cyfry dziesiątek i jedności wstawimy 0, to otrzymamy liczbę o 90 większą od początkowej. Jakie to liczby?
a) 36 i 306 b) 18 i 108 c) 27 i 207 d) 54 i 504

12. Kawałek stopu miedzi z cyną o masie 16 kg zawiera 35% miedzi. Ile czystej cyny należy dodać do stopu, aby otrzymać stop o zawartości 30% miedzi?
a) 3 kg b) kg c) 4,6 kg d) kg

13. Każdy z boków kwadratu stanowi średnicę koła. Część wspólna tych kół tworzy wewnątrz kwadratu czterolistną rozetę. Oblicz jej pole, jeśli bok kwadratu ma długość a.
a) b) c) d)

Dodaj swoją odpowiedź
Finanse i bankowość

Finansowanie oświaty przez gminy w Polsce na przykładzie Gminy Iwanowice

Spis treści
Spis treści 1
Wstęp 2
Rozdział I. Oświata jako dobro społeczne. 4
1. Znaczenie oświaty w zaspokajaniu potrzeb człowieka. 4
2. Zarys historyczny rozwoju oświaty na ziemiach polskich. 6
3. Organizacja oświ...