Zarządzanie strategiczne jest rozumiane jako proces informacyjno-decyzyjny, który jest wspomagany funkcjami planowania, organizacji, motywacji i kontroli. Jego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, o jego przetrwaniu i rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań otoczenia i węzłowych czynników własnego potencjału wytwórczego. Zarządzanie strategiczne jest zorientowane z jednej strony na działalność globalną, a z drugiej na szczególnie newralgiczne sfery działalności, które ze względu na swoją wyjątkowość mają zasadnicze znaczenie dla całej firmy. Ten podział został przyjęty ze względu na to, że kluczowe problemy działalności przedsiębiorstwa dotyczą podstawowych dziedzin aktywności całej firmy oraz wyodrębnionych w niej strategicznych jednostkach. Działalność globalną możemy rozumieć w dwojaki sposób: po pierwsze jako całościową działalność gospodarczą, po drugie wyraża orientację światową. Myślę,że to jest najbardziej przydatne;) jeżeli się nie przyda, to pisz pomogę inaczej;)
Idea zarządzania strategicznego jest trudna do zastosowania lecz po dogłębnym zapoznaniu się z nią, jest niezwykle prosta i uniwersalna, a jej znajomość pozwala na interpretację oraz adaptację dokonań innych firm . Wymaga to wyobraźni i dobrej znajomości otoczenia (wewnętrznego i zewnętrznego), ale zdecydowanie warto, ponieważ przynosi to wymierne korzyści.Zarządzanie strategiczne urosło do rangi kunsztu wdrażania i oceny decyzji,które pomogą organizacji osiągnąć jej założone cele.Jest to proces określania doktryn i celów jakie dana organizacja chce osiągnąć.Działania te mają na celu koordynację działań w różnych obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa,w celu osiągnięcia wcześniej założonych celów.Zarządzanie strategiczne dostarcza instytucji informacji o ogólnym kierunku rozwoju.W skład zarządzania wchodzą: -formułowanie strategii -wdrażanie strategi -ocena strategi Ostatnią sprawą jest wykonalnośś strategii,która związana jest z zasobami tj,finanse,informacje,ludzie,czas.
strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa
Scharakteryzuj podstawowe strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa.
Strategia marketingowa jest elementem ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa oraz stanowi wyraz jego misji w zachowaniach na rynku. Ma ona charakter funkcj...
Egzamin z zarzadzania na kierunku ekonomia-pytania i odpowiedzi
1.Omowić znaczenia pojęcia organizacja
Nazwa organizacja wywodzi się od łac. słowa organella czyli wyspecjalizowana część komórki biologicznej lub ze slowa organom ( narzędzie, organ, instrument)
Nazwą organizacja obejmuje się ka...
Marketing - pojęcia
1. Co to jest marketing, kto jest podmiotem marketingu, co jest jego przedmiotem, kto kupuje i korzysta z marketingu?
MARKETING - Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku , to jest z punktu widzenia klienta..... P...