Etapy procesu sprzedaży w hurcie.

Formy sprzedaży dzielimy na różne formy takie jak :

Sprzedaż tradycyjna polegająca na bezpośredniej obsłudze nabywcy towaru ze sprzedawcą. Polegającym na ważeniu, podawaniu, pakowaniu, udzielaniu informacji i porad, oraz przyjmowaniu zapłaty. Taka forma sprzedaży jest obecnie stosowana w sklepach specjalistycznych(np: sklepy z obuwiem ,bielizną) i małych sklepach spożywczych.

Preselekcja polega na ułatwieniu klientom dostępu do wszystkich towarów. Sprzedawca ma pomóc klientowi przy wyborze towaru a następnie pobrać należność za zakupiony towar. Taką sprzedaż stosujemy w sklepach specjalistycznych(np: sklep z obuwiem).

Samoobsługa polega na tym że kasjer ma pobrać należność za dane towary. Nabywca ma dostęp do każdej sztuki towaru, sam pobiera towar, sam go wykłada i pakuje. Są to na ogół duże hipermarkety na przykład Tesco.

Sprzedaż bezpośrednia jest to oferowanie towarów i usług bezpośrednio, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu, w miejscu pracy lub w innych miejscach publicznych poza punktami sprzedaży detalicznej. Oferta jest prezentowana przez dystrybutorów działających na własny rachunek. Asortyment obejmuje kosmetyki i perfumy, środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego.( Avon czy Oriflame ).

Sprzedaż na odległość są to domy sprzedaży wysyłkowej adresując swoją ofertę do klientów mieszkających poza obszarami miast o rozwiniętej sieci sklepów. Przedmiotami w sprzedaży na odległość są przede wszystkim odzież, artykuły gospodarstwa domowego, książki, płyty, sadzonki, nasiona i kwiaty .Zaletą sprzedaży na odległość jest dostarczenie towaru do domu oraz niższa cena.

Sprzedaż katalogowa rejestruje i analizuje popyt . Pozwala określić jakie mają konsumenci zwyczaje zakupowe, czyli co najchętniej kupują .Dzięki temu można skutecznie ukierunkować działanie promocyjne.

Sprzedaż internetowa polega na docieraniu do większej liczby nabywców. Sieć tam ma zasięg ogólnoświatowy. Ma lepsze możliwości prezentacji towarów, większą szybkość realizacji transakcji przy płatności kartą od sprzedaży na odległość.

Sprzedaż za pomocą automatów które oferują napoje, słodycze ,gazety i papierosy. Takie automaty możemy spotkać w różnych budynkach (np: w naszej szkole ) oraz w miejscach dużego ruchu nabywców.

Wyróżniamy specjalne formy sprzedaży detalicznej:
-sprzedaż z dostawą do domu (sprzedaż internetowa)
-sprzedaż komisowa(sprzedaż obcymi towarami)
-sprzedaż ratalna (sprzedaż poprzez kredyt)
-sprzedaż bezgotówkowa(płatność kartą)
-sprzedaż substrykcyjna (np: publikacja książki)
-sprzedaż na zamówienie(zamówienia przez telefon)
-sprzedaż abonamentowa(np: czasopisma)

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomika handlu

Etapy procesu sprzedaży w hurcie.

ETAPY PROCESU SPRZEDAŻY HURTOWEJ

Proces sprzedaży hurtowej dokonuje się w kilku etapach:
- złożenie oferty sprzedaży,
- negocjowanie warunków i zawarcie umowy dostawy,
- wydanie towarów,
- rozliczenie transakcji,