dlaczego w wolności warto być odpowiedzialnym.

dlaczego w wolności warto być odpowiedzialnym.
Odpowiedź

Prawdziwa wolność nierozłącznie wiąże się z odpowiedzialnością. Wolność to nie jest robienie tego, co się chce, gdyż takie postepowanie to samowola. Wybór zła zwykle czyni z człowieka niewolnika: grzechu, nałogu, przyzwyczajeń, przyjemności, wygodnictwa itd. Człowiek prawdziwie wolny to ten, który wybiera dobro i postępuje zgodnie z przykazaniami (/z sumieniem). Bóg dając je człowiekowi wskazywał drogę, która nie prowadzi do zniewolenia, ale czyni wolnymi, naprawdę. Każdy wybór powinien być poprzedzony refleksją, czy moje postępowanie, myśl, słowo, lub jego brak, nie robi nikomu krzywdy, łącznie ze mną. Człowiek wolny i odpowiedzialny to człowiek który buduje, jak mówił bł. Jan Paweł II "cywilizację życia", a nie "cywilizację śmierci".

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Co, jak, i dlaczego mówić do dziecka żeby wyrosło na szczęśliwego czlowieka??

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
im. Witelona w Legnicy

Co, jak i dlaczego mówić do dziecka, aby wyrosło na szczęśliwego człowieka

Ewelina Granatowska
Agnieszka Hankiewicz
Anita Hankiewicz
Agnieszka Ogór...

Pedagogika

Współczesne nurty i teorie wychowania

Pedagogika serca
Do zasad skutecznego wychowania zalicza się ciągłość, dynamiczność i długotrwałość. Jeżeli więc chcemy wychować człowieka zdrowego psychicznie i fizycznie, musimy zadbać o rozwój jego uczuć, jeszcze przed narod...

Język polski

Osobowość - trudy i radości jej kształtowania.

WZORY IDEOWE
Każda epoka tworzy własne, zgodne ze swą ideologią wzory zachowań ludzkich i stara się je upowszechniać. Mogą one mieć charakter ogólny, powszechny, bądź też elitarny czy klasowy. W średniowieczu wykształciły się dw...

Pedagogika

Antypedagogika

Antypedagogika

Antypedagogika zwraca uwagę, że w konwencjonalnej, wychowawczej relacji dziecko cierpi i nie ma dokąd uciec. Nikt nie staje po jego stronie, nikt nie uznaje jego racji ? co więcej, dorośli żądają, żeby nawet ono sam...

Pedagogika

Antypedagogika.

Antypedagogika zwraca uwagę, że w konwencjonalnej, wychowawczej relacji dziecko cierpi i nie ma dokąd uciec. Nikt nie staje po jego stronie, nikt nie uznaje jego racji – co więcej, dorośli żądają, żeby nawet ono samo nie stało po swojej ...