Sprowadź do jak najprostszej postaci. 

Sprowadź do jak najprostszej postaci. 
Odpowiedź
karoline3ka

1.[3x(x+y):(x²-2xy+y²)]*[2y(x-y):(x²+2xy-y²)]=[4x+3xy:x²-2xy+y²]*[2xy-2y²:x²+2xy-y²]= [3x(x+3y):(x²-2xy+y²)]*[2y(x-y):(x²+2xy-y²)] 2. [(m²+2mn-n²):(5m²+5mn)]*[(2n³-2n³)/15m²]=[(m²+2mn-n²):5m(m+n)]*[0:15m²] 3.[x(x-1):(xy)]*[x(x+y²):(x²-y²)]=[x:xy]*[x(x+y²):(x-y)] 4.[(x-4)(x+4):(-x)]:[6x:(x-3)(x+3)]

Dodaj swoją odpowiedź
Matematyka

Sprowadź dane wyrażenie do najprostszej postaci wiedząc, że x in (1;3) d) |[latex] x^{2} [/latex]-4x+3|-|[latex] x^{2} [/latex]-9| dopiero zaczynam ten dzial wiec prosze dac kilka komentarzy co i jak i czemu: wiem ze jak mam np |x-5| a x/in (1;3) no

Sprowadź dane wyrażenie do najprostszej postaci wiedząc, że x in (1;3) d) |[latex] x^{2} [/latex]-4x+3|-|[latex] x^{2} [/latex]-9| dopiero zaczynam ten dzial wiec prosze dac kilka komentarzy co i jak i czemu: wiem ze jak mam np |x-5| a x/i...

Matematyka

sprowadź ułamek do wspólnego mianownika i wykonaj działanie. Doprowadź wynik do najprostszej postaci. a) 1/3 + 1/5 b) 2/5 - 1/4 jak coś to / jest kreska ułamkowa

sprowadź ułamek do wspólnego mianownika i wykonaj działanie. Doprowadź wynik do najprostszej postaci. a) 1/3 + 1/5 b) 2/5 - 1/4 jak coś to / jest kreska ułamkowa...

Matematyka

sprowadź do najprostszej postaci: (x+2)(x+3)-5(x-2) prosze o rozpisanie lub wytłumaczenie zebym wiedział jak to się robi

sprowadź do najprostszej postaci: (x+2)(x+3)-5(x-2) prosze o rozpisanie lub wytłumaczenie zebym wiedział jak to się robi...

Matematyka

Pilnie proszę o jak najszybsze rozwiązanie WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE Zad1. Oblicz podstawiając: a) -3(a+b)+5(3-b)=    a=-4, b=2[latex] frac{1}{2} [/latex] b) [latex] sqrt{5x-12y-4z} =[/latex]          x=6 y= -[latex] frac{1}{2} [/latex]    z= -1 zad2 spro

Pilnie proszę o jak najszybsze rozwiązanie WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE Zad1. Oblicz podstawiając: a) -3(a+b)+5(3-b)=    a=-4, b=2[latex] frac{1}{2} [/latex] b) [latex] sqrt{5x-12y-4z} =[/latex]          x=6 y= -[latex] frac{1}{2} [/latex] ...

Matematyka

Zad 4. Sprowadź ułamki do wspólnego mianownika i wykonaj działanie. Pamiętaj, żeby znaleźć jak najmniejszy wspólny mianownik. Doprowadź wynik do najprostszej postaci. a) 2/10 + 4/15 = ? b) 3/8 - 1/6 = ? c) 5/6 + 2/9 = ? d) 4/9 - 5/12 = ? e) 7

Zad 4. Sprowadź ułamki do wspólnego mianownika i wykonaj działanie. Pamiętaj, żeby znaleźć jak najmniejszy wspólny mianownik. Doprowadź wynik do najprostszej postaci. a) 2/10 + 4/15 = ? b) 3/8 - 1/6 = ? c) 5/6 + 2/9 = ? d) 4/9 -...

Matematyka

poziom D sprowadź ułamek do wspólnego mianownika i wykonaj działenie. pamiętaj żeby znaleźć jak najmniejszy wspólny mianownik.doprowadż wynik do najprostszej postaci. b) 3/8 - 1/6= c) 5/6+2/9= d)4/9-5/12= e) 7/15+9/10= f) 5/6-5/9= g) 3/4+5/6= h)

poziom D sprowadź ułamek do wspólnego mianownika i wykonaj działenie. pamiętaj żeby znaleźć jak najmniejszy wspólny mianownik.doprowadż wynik do najprostszej postaci. b) 3/8 - 1/6= c) 5/6+2/9= d)4/9-5/12= e) 7/15+9/10= f) 5/6-5/9= ...