8-3/4= 7,1/4 6-1/9= 5,8/9 10-3/4=9,14 7-1/5=6,4/5 6-8/9= 5,1/9 5-7/10=4,3/10 10-2/10=9,8/10 13-5/9=12,4/9 1-99/100=0,1/100 1-1/1000=0,999/1000 100-1/99=99,98/99
8-3/4 = 8/1 - 3/4 = 32/4 - 3/4 = 29/4 = 7 i 1/4 6-1/9 = 6/1 - 1/9 = 54/9 - 1/9 = 53/9 = 5 i 8/9 10-3/4 = 10/1 - 3/4 = 40/4 - 3/4 = 37/4 = 9 i 1/4 7-1/5 = 7/1 - 1/5 = 35/5 - 1/5 = 34/5 = 6 i 4/5 6-8/9 = 6/1 - 8/9 = 54/9 - 8/9 = 46/9 = 5 i 1/9 5-7/10 = 5/1 - 7/10 = 50/10 - 7/10 = 43/10 = 4 i 3/10 10-2/10 = 10/1 - 2/10 = 100/10 - 2/10 = 98/10 = 9 i 4/5 13-5/9 = 13/1 - 5/9 = 117/9 - 5/9 = 112/9 = 12 i 4/9 1-99/100 = 1/1 - 99/100 = 100/100 - 99/100 = 1/100 1-1/1000 = 1/1 - 1/1000 = 1000/1000 - 1/1000 = 999/1000 100-1/99 = 100/1 - 1/99 = 9900/99 - 1/99 = 9899/99 = 99 i 98/99
Mnożenie,dzielenie,dodawanie i odejmowanie. ułamków zwykłych przez dziesiętne.
Zaczniemy od najłatwiejszego działania jakim jest dodawanie.
Najpierw przypomnę budowę ułamka zwykłego:
1/2 po lewej stronie(normalnie na górze) jest licznik.Po prawej stronie(normalnie na dole) jest mianownik.ten ułamek cz...
Program nauczania dla klasy 4.
ęWymagania programowe z matematyki dla klasy czwartej:
Wymagania konieczne na stopień dopuszczający
Liczby i działania
1.Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie
uczeń zna pojęcie składnika i sumy, odjemnika, odjemnej ...
Zadania przygotowawcze do konkursu
Sprawdź co cię czeka ....
1. PAWEŁ MA 7 PATYCZKÓW. JEDEN PRZEŁAMAŁ NA DWIE CZĘŚCI. ILE PATYCZKÓW MA TERAZ?
A) 6 B) 7 C) 8 D) 9
2. KTÓRA Z LICZB JEST PODZIELNA PRZEZ TRZY?
A) 172 B) 65403 C) 50513 D) 131312
3. ...
Działania na ułamkach
Zaczniemy od najłatwiejszego działania jakim jest dodawanie.
Najpierw przypomnę budowę ułamka zwykłego:
1/2 po lewej stronie(normalnie na górze) jest licznik.Po prawej stronie(normalnie na dole) jest mianownik.
ten ułam...