w jaki sposób czynniki kulturowe wpływają na rozwój Polski

w jaki sposób czynniki kulturowe wpływają na rozwój Polski
Odpowiedź

- Odniosę się do historii - wpływ innego kraju spowodował przyjęcie chrześcijaństwa przez młode państwo polskie, co przez następne 1000 lat stało się nieodłączną częścią naszej państwowości.  - Następnie - Kultura zachodnia miała wielkie znaczenie dla naszego państwa. Polska mogła zaczerpnąć/ukraść taką architekturę jak: gotycka/romańska/. - Polska literatura, sztuka przejęła wiele z zachodnioeuropejskich sąsiadów.  - Dzięki takim krajom jak Niemcy, Francja, Włochy upowszechniło się w Polsce m.in.: chrześcijaństwo, architektura, muzyka, malarstwo, literatura, rozwinęła się nauka. - . Nasza mowa/język jest wynikiem wielu kontaktów, głównie ze słowianami oraz kulturą łacińską.      

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Bariery wzrostu gospodarczego

Rozdział 1. Wzrost gospodarczy: znaczenia, mechanizm i uwarunkowania

1.1. Znaczenie wzrostu gospodarczego i jego mierniki

Rozwój ekonomiczny państwa jest niezbędny do zaistnienia postępującej poprawy jakości życia obywateli...

Socjologia

Socjologia wychowania

ETAPY ROZWOJU SOCJOLOGII JAKO NAUKI

Początki socjologii wychowania to 1837 rok. Rozwijała się na dwóch etapach: I – etap naukowy, II – etap praktyczny. Etap praktyczny dzieli się na: Wiedzę ludową w skład której wchodzi Mądro�...

Pedagogika

Pedagogika porównawcza wykłady

Komparatystyka jako dyscyplina naukowa ma zaledwie 80 lat. Powszechna edukacja to druga połowa XX wieku po II wojnie światowej. Pod koniec XIX i XX wieku zaczęła rozwijać się nauka i technika, trzeba było kształcić robotników. Postmodernis...

Turystyka i rekreacja

Zagadnienia na egzamin z teorii i metodyki rekreacji

ZAGADNIENIA NA EGZAMIN Z TEORII I METODYKI REKREACJI


1.POJĘCIE REKREACJI DAWNIEJ I OBECNIE.

REKREO (z łac.) – kreować, tworzyć
REKREOWAĆ - tworzyć na nowo, przywrócenie do życia
REKREACJA - różnorodne z...

Pedagogika

Pedagogika resocjalizacyjna

NAUKI NIEUKIERUNKOWANE – są to nauki, które dają teoretyczne podstawy dotyczące jakiejś dziedziny rzeczywistości np. psychologia, biologia, socjologia, filozofia, fizyka. Dają one podstawy teoretyczne dotyczące jakiejś dziedziny. Nie daj�...