Koncepcja pracy licencjackiej
1) TEMAT: Działalność ubezpieczeniowa.
TYTUŁ: Działalność ubezpieczeniowa na przykładzie PZU S.A. w Warszawie
UZASADNIENIE:
a) dostęp materiałów:
-firmom ubezpieczeniowym zależy na propagowaniu swych usług, dlatego chętnie udostępniają materiały dotyczące oferowanych produktów
b) zainteresowanie tematem:
-istnieją różne firmy ubezpieczeniowe.Oferowane przez nie produkty różnią się zasadami udzielania ubezpieczeń i przede wszystkim ceną oferowanych produktów.Dzięki znajomości tematu będę potrafiła dokonać wyboru firmy ubezpieczeniowej, która oferuje mi najkorzystniejsze warunki ubezpieczenia.
c) aspekt osobisty:
-uważam ,że praca w firmie ubezpieczeniowej jest bardzo ciekawa i po ukończeniu szkoły będę chciała podjąć pracę w tym zawodzie.
2) CEL PRACY: Zaprezentować działalność ubezpieczeniową firmy PZU S.A.
C1 : Zaprezentować rynek ubezpieczeń w Polsce.
C2 : Przedstawić rodzaje ubezpieczeń oferowanych przez PZU S.A.
C3 : Przedstawić zasady korzystania z poszczególnych ubezpieczeń.
C4 : Przedstawić sposoby pozyskiwania klientów przez firmy ubezpieczeniowe.
3) PROBLEM: Jak przedstawić działalność ubezpieczeniową firmy PZU S.A ?
P1 : Jak przedstawić rynek ubezpieczeń w Polsce?
P2 : Jak przedstawić rodzaje ubezpieczeń oferowanych przez PZU S.A.?
P3 : Jak przedstawić zasady korzystania z poszczególnych ubezpieczeń?
P4 : Jak przedstawić sposoby pozyskiwania klientów przez firmy ubezpieczeniowe?
4) HIPOTEZA: Cena produktu jest podstawowym kryterium przy wyborze firmy ubezpieczeniowej.
5) ZAKRES ROZWAŻAŃ:
a) podmiot- klienci firmy ubezpieczeniowej
b) przedmiot- firma ubezpieczeniowa PZU S.A.
6) PŁASZCZYZNY:
a) teoretyczna – zasady korzystania z ubezpieczeń
b) praktyczna- klienci i firma ubezpieczeniowa PZU S.A.
7) METODY PRZETWARZANIA INFORMACJI:
-analiza elementarna i przyczynowa: ustalenie związku między strategią cen produktów oferowanych przez firmy ubezpieczeniowe a pozyskiwaniem klientów ,
-dedukcja.
8) LITERATURA :
a) pozycje zwarte :
-„Ubezpieczenia finansowe i gwarancje ubezpieczeniowe”. POLTEX 2003r.
-„Ryzyko ubezpieczeniowe”Adam Śliwiński . POLTEX 2002r.
-„Listy w praktyce ubezpieczeń – metoda pozyskiwania klientów” wydawnictwo POLTEXT 2000r.
-„Podstawy ubezpieczeń”. POLTEXT 2000r
b) publikacje periodyczne:
- raport roczny PZU S.A. za rok 2001,
- raport roczny PZU S.A. za rok 2002,
- „Gazeta Prawna”.
9) ROZDZIAŁY :
R1 : Historia Firmy PZU S.A.
R2 : Charakterystyka systemu ubezpieczeń
R3 : Produkt w działalności ubezpieczeniowej
R4 : Marketingowa strategia cen.
10) SPIS TREŚCI :
- WSTĘP
- Rozdziały
- Wykaz załączników
- Załączniki.