Wymień 5 rodzajów agencji reklamowych.

Wymień 5 rodzajów agencji reklamowych.
Odpowiedź

Agencja Full Service      Koncepcja agencji wciąż się zmienia. W rozumieniu tradycyjnym to agencja oferująca wszystkie usługi konieczne do kompleksowego funkcjonowania reklamy. Może ona proponować promocję, kontakty z prasa, projektować itp., według potrzeb klienta. Agencja talentów      Jest to organizacja łącząca różnorodne talenty w celu produkcji materiału kreatywnego zarówno dla klientów, jak i dla agencji. Jedną z najbardziej znanych jest Creative Artists Agency, agencja produkcyjno- artystyczna angażująca gwiazdy rozrywki, pisarzy,  reżyserów itp., która wkroczyła w działalność Coca- Coli, partnerując jej agencjom reklamowym lub niezależnie tworząc pomysły reklamowe i filmy. W rezultacie CAA odebrała agencji McCann-Erickson Worldwide prym w tworzeniu reklam dla marki Coca- Cola Classic.. Przedtem agencja ta była całkowicie odpowiedzialna za plan kreatywny dla marki Coca-Cola Classic, jak większość agencji tworzących dla swoich klientów. Wiele innych agencji talentów próbowało wypracować kontrakty z innymi reklamodawcami i ich agencjami reklamowymi, proponując im swoje twórcze talenty.       Butiki kreatywne      Niektórzy reklamodawcy wyszukują twórców najwyższego formatu na zasadzie zlecenia jednego zadania. Wielu twórców w wolnym czasie wykonuje taką pracę  na zlecenia po godzinach. Niektórzy w ten sposób układają swoją karierę, otwierając niezależny w a r s z t a t lub nawet b u t i k   k r e a t y w n y.    Agencja Butler, Shine& Stern (Sausalito, Kalifornia) przyciągnęła zainteresowanie środowiska, obchodząc się bez działu mediów, działu badania rynku i działu zleceń, z wyjątkiem swojego szefa pełniącego te obowiązki. Formacja ta została oparta na ludziach zatrudnionych z CAA, odpowiedzialnych za Coca-Colę, w celu tworzenia i produkcji większości reklamówek. Rok po otwarciu agencja wystawiła rachunki i planowała zatrudnienie planisty strategii. Taki kreatywny butik opiera się na starannym przygotowaniu koncepcji i dogłębnym rozumieniu rynku i celu reklamy; obecnie nieco upodabnia się do tradycyjnej struktury agencyjnej.     Agencja à la carte      We współczesnym świecie wiele agencji oferuje tylko część swojego wachlarza usług według potrzeb reklamodawcy. Układ à la carte ma miejsce wówczas, gdy istnieje zapotrzebowanie na usługi kreatywne, planowanie mediów i zamieszczanie reklam.    Agencja wewnętrzna (in-house agencies)      Agencja wewnętrzna może zatrudniać personel kreatywny do projektowania reklam za opłatę lub pewien procent. Może kupić czas lub powierzchnię reklamową i zamieszczać reklamy.W zasadzie agencja wewnętrzna działa jako centrum administracyjne, które zatrudnia z zewnątrz podmioty świadczące usługi, pomagające jej w działaniu, koordynuje je i ma minimalnie rozbudowany personel. Folks, Inc., firma zarządzająca restauracjami w Atlancie, będąca właścicielem kilku restauracji, zatrudnia jedynie dwie osoby w swojej agencji wewnętrznej. Ma ona stałego partnera zajmującego się twórczą stroną reklamy, wprowadzającego w życie pomysły firmy Folks i doglądającego produkcji. Prawie wszystkie koncepcje, twórcze pomysły i teksty powstają w wewnętrznej agencji, chociaż często partner kreatywny ma w nich również swój udział. Sprawą wewnętrznej agencji jest zakup powierzchni reklamowej w gazetach i magazynach, niekiedy zaś korzysta ona z usług innych firm w celu zakupu czasu antenowego w radiu i telewizji. Agencja ta projektuje również wszystkie reklamy wewnętrzne, zajmuje się public relations i promocją.    Oszczędność to nie jedyny ani nie główny powód, dla którego część firm zatrudnia agencje wewnętrzne. Wygodniej i efektywniej jest zatrudniać własny personel techniczny do wewnętrznego przygotowania reklamy. Zaoszczędza to nieskończonej ilości spotkań wyjaśniających, koniecznych w razie zatrudnienia z zewnątrz osób piszących reklamy, nawet zorientowanych w tematyce technicznej.       Agencja,, z notatnika” (rolodex agency)     Jest agencją prowadzoną przez kilku specjalistów ds. reklamy, zazwyczaj odpowiedzialnych za koordynację zlecenia i stronę kreatywną, a niezatrudniająca podstawowego personelu. Wynajmuje ona specjalistów- od marketingu, planowania mediów, strategii kreatywnej, pisania tekstów itd., – którzy pracują przy poszczególnych zleceniach. Koncepcja ta jest zbliżona do zatrudniania niezależnych twórców do wykonania reklamy, z tym wyjątkiem, że eksperci są zatrudniani tylko wtedy, gdy są potrzebni. Agencja ‘’z notatnika’’ twierdzi, że jest w stanie zapewnić reklamodawcom usługi takich ekspertów, z którymi małe agencje oferujące pełen zakres usług po prostu nie mogą się mierzyć.

Dodaj swoją odpowiedź
Geografia

Odpowiedzi na pytania maturalne

1. Wymień rodzaje upraw przemysłowych na świecie. Przedstaw rejonizację dowolnej uprawy.

W produkcji roślinnej wyróżniamy:
· uprawy alimentacyjne (zboża, rośliny korzeniowe, oleiste i cukrodajne, warzywa, owoce)
· uprawy ...