1 EE TTYYK K AAWWSSPPOOŁŁEECCZZEE Ń ŃSSTTWWIIEE II N NFFOOR R MMAACCYYJJ N NYYMM mgr Artur Gunia ABSTRAKT Dzisiejszy XXI wieczny świat określony jest mianem ery informacyjnej. Dowodem tejtezy jest to, iż każdego dnia, włączając o poranku radio, telewizor, otwierając pierwszą stronęgazet, a zwłaszcza wchodząc w przeglądarkę internetową, człowiek zostaje zalany ogromeminformacji. Ludzie żyją w świecie informacyjnym, w którym informacja staje się jednymz najbardziej pożądanych współcześnie zasobów. To ona często decyduje o pozycji ludzi, dajemożliwość wspinania się na wyżyny społecznych elit, jak również sprawia bolesne upadkiz nich, w bardzo krótkim odstępie czasu. Na wyróżniony charakter informacji, wpływ maniewątpliwie, dynamiczny rozwój technik komputerowych. To właśnie świat wirtualny oparty jest o ciągłą wymianę informacji i to on zadecydował, że informacja pozwala uzyskaćkorzyści majątkowe, przywileje społeczne czy nawet władzę. Stąd też trzeba się zastanowićnad jej charakterem, sposobami komunikacji, gdyż niewłaściwe wykorzystanie informacjimoże budzić konflikty zarówno etyczne, jak i prawne.Współczesny człowiek narażony jest na wszelkiego rodzaju problemy związanez wykorzystaniem informacji. Niewłaściwe użycie informacji prowadzi do wielu problemównatury etycznej. Głównym problemem w informacyjnej przestrzeni stało się to, iż człowiek zostaje zalany ogromem informacjami, i nie sposób czasem odróżnić tych istotnych od bezwartościowych śmieci. Stąd pojawia się problem jakości informacji. Ponadto pojawiają się pytania, o to kto jest właścicielem informacji, jak ją wyceniać i jakie wartości może przyjąć.A także co zrobić z informacją, która jest niekorzystna, nawet szkodliwa. By więc odnaleźćsię w gąszczu informacji i korzystać z nich w taki sposób by nie wyrządzać krzywdy innymużytkownikom świata informacji, konieczna jest infoetyka, a więc rozważania moralne natemat istoty informacji.
Może czerpie informacje z różnych źródeł : -internetu, -książek, -encyklopedii, -przekazywanie wiedzy z pokolenia na pokolenie. To pomaga im funkcjinować w takim społeczeństwie.
Jak współczesny człowiek funkcjonuje w społeczeństwie informacyjnym?
Jak współczesny człowiek funkcjonuje w społeczeństwie informacyjnym?...
Małe struktury społeczne
Wprowadzenie do problematyki mikrostruktur społecznych 25- 10 - 2005
Mikrosocjologia – jeden z głównych działów socjologii, w podobny sposób określane są analizy społeczne niskiego poziomu ogólności. Analizy te obejmują m...
Wizerunek kobiety we współczesnej reklamie prasowej
Spis treści:
Wstęp 5
Rozdział I 9
Charakterystyka reklamy prasowej 9
Reklama 9
Prasa 14
Reklama prasowa 16
Współczesna reklama, jej cel i środki 18
Rozdział II 20
Kobieta w reklamie 20
Wizerunek ko...