Przykład biznes planu jakiegoś przedsiębiorstwa handlowego      

Przykład biznes planu jakiegoś przedsiębiorstwa handlowego      
Odpowiedź

Biznesplan I.           STRESZCZENIE Biznesplan dotyczy działalności handlowej sklepu spożywczo-monopolowego „Dionizos”, który świadczy usługi - sprzedaż artykułów spożywczych oraz wyrobów alkoholowych przez cała dobę. Sklep ulokowany jest przy ulicy Złotoryjskiej w Legnicy. Właścicielem jest Urszula B., zamieszkała w... II.       OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA 2.1      Nazwa i forma prawna Przedsiębiorstwo nosi nazwę „Dionizos”. Podmiotem jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. 2.2      Przedmiot działalności Przedmiotem jego działalności będzie sprzedaż artykułów spożywczych i wyrobów alkoholowych. 2.3      Siedziba Całodobowy sklep spożywczo-monopolowy „Dionizos” mieści się przy ulicy Złotoryjskiej 7b/1 w Legnicy w nowo-wybudowanym budynku, niedaleko centrum miasta. Tel. 076 878 5900 2.4       Charakterystyka właściciela Urszula B. ul. Zielona 59-220 Legnica   Właścicielem lokalu oraz przedsięwzięcia jest Urszula B. Właścicielka ma skończone 26 lat. Ukończone studia ekonomiczne na kierunku handel zagraniczny.    Sprzedawcą w sklepie będzie właściciel, ze względu na prowadzenie przez sklep działalności całodobowej konieczne jest zatrudnienie 1 dodatkowej osoby do obsługi klientów.  Prace księgowe i regulaminowe bieżących zobowiązań będzie prowadził właściciel sklepu. Celem przedsięwzięcia jest zdobycie silnej pozycji na rynku. III.    ANALIZA SWOT 3.1  Mocne strony ü  jedyny sklep spożywczo-monopolowy na rynku otwarty przez całą dobę (łatwiejsze pozyskanie stałych klientów) ü  dobre położenie, w centrum miasta, niedaleko przystanku autobusowego ü  szeroki asortyment ü  niższe cenny w porównaniu w konkurencja w danym rejonie   3.2      Słabe strony ·         w okolicy znajduje się kilka sklepów o tym charakterze ·         najbliższy parking znajduje się w odległości 400 metrów   3.3      Szanse ü  Zdobycie wielu klientów, którzy dzięki godzinom otwarcia łatwiej przywykną do sklepu ü  Zdominowanie rynku poprzez bardzo szeroki asortyment oraz komfort robienia zakupów ü  Poszerzenie działalności poprzez stworzenie sieci sklepów 3.4      Zagrożenie ·         światowy kryzys ·         propaganda szerzona przez konkurencję IV.      CELE PRZEDSIĘBIORSTWA 4.1 Cele krótkoterminowe ü  Adaptacja pomieszczeń ü  Rekrutacja pracownika / sprzedawcy ü  Pozyskanie dużej liczby klientów   4.2 Cele długoterminowe ü  Pozyskanie dużej liczby stałych klientów ü  Wprowadzenie nowych usług dostępnych dla stałych klientów ü  Rozszerzenie działalności poprzez założenie nowych sklepów, tworzących sieć sklepów „Dionizos” ü  Zatrudnienie większej ilości pracowników   V.         PLAN MARKETINGOWY 5.1 Produkt Produktem są rozmaite artykuły spożywcze oraz polskie wyroby alkoholowe. 5.2      Odbiorcy Całość oferty sklepu kierowana jest do wszystkich potencjalnych klientów, bez ograniczeń.  Jednakże, w przypadku wyrobów alkoholowych, oferta naszego sklepu kierowana jest wyłącznie do osób dorosłych. 5.3      Konkurencja Dwa konkurencyjne sklepu, świadczące podobne usługi znajdują się w przestrzeni 800 metrów. Konkurencja ta jednak, nie uzyskała koncesji na sprzedaż wyrobów alkoholowych. 5.4      Ceny Narzucona marża na artykuły spożywcze jest niższa niż w konkurencyjnych jednostkach, natomiast cena wyrobów  alkoholowych została nieco podniesiona w stosunku do rynkowych standardów. 5.5      Dystrybucja Głównym kanałem dystrybucji będzie sprzedaż rozmaitych artykułów spożywczych, zarówno podstawowych jak i artykułów bardziej wyrafinowanych oraz polskich wyrobów alkoholowych. 5.6      Promocja Placówka będzie promowana poprzez plakaty, ogłoszenie w prasie oraz ulotki, rozdawane w centrum miasta przez pierwsze 2 miesiące swojej działalności.   VI.      PLAN ZATRUDNIENIA 6.1  Schemat zatrudnienia Zamierzam zatrudnić jednego pracownika na pełen etat. Ze względu na chęć zmniejszenia kosztów, drugim pracownikiem będzie właściciel. W przyszłości nie wykluczam zatrudnia kolejnych pracowników. 6.2 Płace Planowana płaca wynosi 1900 pln brutto miesięcznie.

Dodaj swoją odpowiedź
Finanse i bankowość

Formy finansowania małych i srednich przedsiębiorstw

1. Ogólne zagadnienia dotyczące sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

1.1 Pojęcie przedsiębiorstwa i jego podstawowe klasyfikacje.

Pojęcie p r z e d s i ę b i o r s t w o w odmiennych znaczeniach występuje w...

Ekonomia

Marketing - pojęcia

1. Co to jest marketing, kto jest podmiotem marketingu, co jest jego przedmiotem, kto kupuje i korzysta z marketingu?
MARKETING - Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku , to jest z punktu widzenia klienta..... P...