Otrzymywanie metali żelaznych.

Plan metodyczny z techniki dla klasy 1 Gimnazjum
Prowadzący: Marcin Lewandowski
Temat: Otrzymywanie metali żelaznych, podział, właściwości i zastosowanie.
Czas: 45 minut
Cele:
Kategoria A:
· Uczeń potrafi nazwać co najmniej dwa elementy składowe wielkiego pieca,
· Uczeń potrafi nazwać co najmniej dwa produkty wielkiego pieca,
Kategoria B:
· Uczeń potrafi wyjaśnić przebieg procesu wytopu surówki,
· Uczeń potrafi wyjaśnić pojęcia: surówki, żeliwa, staliwa i metali żelaznych.
Kategoria C:
· Uczeń umie scharakteryzować właściwości stali, żeliwa.
· Uczeń umie określić stopień przydatności żeliwa i stali do zastosowań konstrukcyjnych.
Postawy:
· Zadowolenie ze zdobycia wiadomości przydatnych w przyszłej edukacji,
· Świadomość dbania o recykling przedmiotów z metali w celu ochrony naturalnych złóż rud przed nadmierną eksploatacją.

Metody nauczania: pokaz z opisem.
Strategie: A – (asocjacyjna).
Typ lekcji: Poznawcza
Formy pracy:
· Zbiorowa.
Pomoce dydaktyczne:
· przestrzenne: - gablota (wielki piec).
· Płaszczyznowe:
- karty z własnościami i zastosowaniem metali,
- zeszyty

Dodaj swoją odpowiedź
Chemia

Żelazo - 26Fe - otrzymywanie

Gęstość – 7,86g/cm3
Temp. Topnienia – 15350C; 1808K
Temp. Wrzenia – 30000C; 3273K
Wartościowość – II, III
Konfiguracja elektronowa atomów – 1s22s22p63s23p63d64s2
Struktura e...

Fizyka

Zastosowanie różnych materiałów w urządzeniach codziennego użytku

Gdy patrzymy na historię nauk przyrodniczych to widzimy jak z jednego pnia wiedzy najpierw wyrosły odrębne gałęzie, takie jak fizyka, chemia, biologia, a z nich mniejsze gałązki specjalizacji w obrębie jednej dziedziny. Ta tendencja do róż...

Chemia

Chemia w życiu człowieka

Chemia-główne zastosowania

Chemia zajmuje się oprócz badania substancji występujących na Ziemi i we Wszechświecie również wykorzystywaniem produktów pochodzenia naturalnego i otrzymywaniem substancji syntetycznych. Gotowanie, fer...