Czy i kiedy monopol może być korzystny dla klienta? Odpowiedź uzasadnij

Czy i kiedy monopol może być korzystny dla klienta? Odpowiedź uzasadnij
Odpowiedź

Według mnie monopol nigdy nie będzie korzystny dla klienta. W tym przypadku na rynku istnieje jedno przedsiębiorstwo zajmujące się handlem, dlatego też monopoliści w dowolny sposób mogą ustalać sobie ceny, jakie rządają za swoje produkty i usługi, a klient i tak będzie zmuszony je kupić, albo całkowicie z nich zrezygnować. Ponadto inne przedsiębiorstwa i firmy mają problem, żeby wejść na rynek, ponieważ z reguły musiałyby zainwestować ogromne pieniądze, których zwyczajnie nie posiadają, również ograniczają je patenty albo jakieś koncesje. Przykładem monopolu na polskim rynku do niedawna była Poczta Polska, jednak na dzień dzisiejszy już nim nie jest, gdyż zaczęły się rozwijać firmy kurierskie, przez co pojawiła się miedzy nimi konkurencja (ceną, jakością świadczonych usług, szybkością dostaw itd.) Jedyny przykład monopolu jaki przyszedł mi w tym momencie do głowy to koncern gazowy - w Polsce GAZ SYSTEM. ( gaz nie ma produktów substytucyjnych, co dodatkowo działa na korzyść firmy ) Uważam, że monopol nie jest korzystny dla klientów, w przeciwieństwie do producentów, którzy w prosty sposób mogą sterować popytem na dane dobro. Mam nadzieję, że pomogłam ;)

Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

Czy i kiedy monopol może być korzystny dla klienta? Odpowiedź uzasadnij.

Czy i kiedy monopol może być korzystny dla klienta? Odpowiedź uzasadnij....