Biiznes plan salonu odnowy
SPIS TREŚCI
I. Streszczenie
II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa
1. Dane spółki
2. Dane o właścicielach
3. Podstawowe cele działalności
4. Usługi
III. Plan marketingowy
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
2. Odbiorcy
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
4. Promocja
IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia
1. Kadra zarządzająca
2. Plan kadrowy
3. Płace
4. Wymagania wobec pracowników (zatrudnionych na stałe)
V. Plan techniczny
1. Nakłady inwestycyjne
2. Źródła finansowania inwestycji
VI. Plan finansowy
1. Przychody
2. Koszty
3. Zysk
VII. Analiza konkurencyjności
1. Analiza SWOT
a) Mocne strony
b) Słabe strony
c) Szanse
d) Zagrożenia
I. Streszczenie
Przez pewien czas obserwowania grup społecznych w Polsce oraz na Zachodzie dostrzegłem kreowanie się nowej mody odwiedzania salonów piękności oraz odnowy biologicznej. W mojej okolicy nie otworzono dotychczas żadnego salonu dlatego też postanowiłem zaryzykować. Prócz podstawowych zabiegów upiększających chciałbym również, by każdy indywidualny klient mógł otrzymać profesjonalna pomoc w doborze odpowiednich kosmetyków oraz podpowiedź w doborze domowych zabiegów upiększających.
Nie chciałybyśmy podważać jakości usług oferowanych w mojej miejscowości w istniejących już salonach piękności i odnowy biologicznej, lecz żaden z nich nie poleca kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.
Lokal jest zlokalizowany na obrzeżu miasta, jednak blisko przystanku głównych linii autobusowych. Jest też dogodny, bezpośredni dojazd z dworca kolejowego i autobusowego.
W mojej firmie będę zatrudniał wysoko wykwalifikowanych ludzi jednak nie zabraknie tutaj miejsca również dla nowicjusz bądź studentów na praktykach.
Dzięki projektowi mogliśmy dowiedzieć się, że sporządzenie takiego biznes planu nie jest takie skomplikowane choć trzeba było poświęcić na to dość dużo wolnego czasu. Był to nasz pierwszy projekt, który moim zdaniem okazał się dobrym przedsięwzięciem. Dzisiaj z dumą na niego spoglądamy i jesteśmy z niego zadowoleni.
II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa
1.Dane spółki
Nazwa ?Salon Odnowy Biologicznej Metamorfoza?
Forma prawna Spółka jawna
Przedmiot działalności Działalność usługowa
Siedziba spółki Bulwarowa 13
64-345 Szczecin
Telefon /Fax (091) 42-68-138
www www.metamorfoza.pl
2.Dane o właścicielach
Imię i Nazwisko Zenon Zadunikowski
Adres zamieszkania Asfaltowa 3
23-333 szczecin
Zakres odpowiedzialności:
Kierownik do spraw finansowych Kornel Matusiak
Prezes Zenon Zadunikowski
Wiceprezes Morfeusz Kitrzyński
Główny księgowy Teofil Bomfraty
3. Podstawowe cele działalności:
? udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców
? umacnianie swojej pozycji na rynku lokalnym jak i krajowym a także rozszerzenie swojej działalności na innych terenach naszego kraju
? dobieranie produktów i usług tak, aby stanowiły one ciekawą propozycję dla odbiorców z różnych grup wiekowych i o różnych możliwościach finansowych
? realizacja marzeń
4.Usługi:
a) Szkolenia i kursy - oferowanie szkoleń i kursów w zakresie masażysty, kosmetyczki, manicurzystki, pedicurzystki, kurs makijażu (w miarę rozwoju firmy będą oferowane coraz to nowsze kursy i szkolenia)
b) Praktyki - praktyki zawodowe i staże zawodowe dla uczniów i absolwentów
c) Usługi podstawowe ? kosmetyka, wizaż, makijaż, tipsy, paznokcie, masaż, odnowa biologiczna (a w przyszłości sauna, solarium, fryzjer, siłownia/fitness)
III. Plan marketingowy
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. Z pośród firm konkurencyjnych należy wymienić:
- Salon masażu ?Piękna Pani?
- Salon kosmetyczny połączony z solarium ?Majorka?
2. Odbiorcy
Nasza oferta skierowana jest do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i tego uboższego, do młodszych i do starszych.
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
Ceny stosunkowo niskie, dostosowane do potrzeb klientów, upusty cenowe dla stałych klientów.
Przykładowe ceny:
- masaż pleców 30 minut ? 20 zł
- oczyszczanie twarzy ? 35 zł
- tipsy żelowe ? 50 zł
- szkolenie- 200 zł
4. Promocja
- reklama poprzez Internet (strona internetowa), ulotki, plakaty, bilbordy, poprzez zadowolonych klientów
- rabaty
- utrzymywanie stabilnych cen przy zachowaniu i zwiększeniu jakości oferowanych usług
- karta stałego klienta, zniżki, itp
- szyld nad lokalem
- angażowanie i zachęcanie klientów do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu swojego wizerunku
- wydłużenie godzin otwarcia dla potrzeb potencjalnych klientów
IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia
1. Kadra zarządzająca
-prezes
-wiceprezes
-kierownik ds. finansowych
-główny księgowy
-przedstawiciel firmy
2. Plan kadrowy
Firma zatrudnia 13 pracowników:
- 2 masażystów
- 3 kosmetyczki
- 4 osoby odpowiedzialne za odnowę
- 1 sprzątaczkę
3. Średnie płace
- masażysta ? 2500 zł
- kosmetyczka ? 2350 zł
- osoba odpowiedzialna za odnowę ? 2400 zł
- sprzątaczka ? 1200 zł
4. Wymagania wobec pracowników (zatrudnionych na stałe):
- minimum średnie wykształcenie zawodowe lub wyższe
- umiejętność obsługi komputera
- solidność, odpowiedzialność, samodzielność
- pozytywne podejście do pracy
- znajomość języka obcego na poziomie umożliwiającym swobodne porozumiewanie się z zagranicznymi klientami
V. Plan techniczny
1. Nakłady inwestycyjne
- przystosowanie i remont lokalu ? 12500 zł
- niezbędne wyposażenie (meble, sprzęt RTV, AGD) - 35000 zł
- zakup niezbędnych kosmetyków ? 4500 zł
- czynności formalno prawne ? 8000 zł
- reklama 3000zł
- montaż kas fiskalnych, komputerów i zabezpieczeń ? 6000 zł
RAZEM: 69000 zł
2. Źródła finansowania inwestycji
- Otrzymanie spadku rodzinnego o wartości 75 tys. zł
oraz nieruchomości o powierzchni 150 m2
- Kredyt z banku w wysokości 50 tys. zł
- Dotacje z UE
VI. Plan finansowy
1. Przychody
Planowane przychody miesięczne:
- masaż ? 35 tys zł
- kosmetyczka ? 25 tys zł
- odnowa ? 40 tys zł
2. Koszty miesięczne
- środki trwałe - 6800 zł
- koszty reklamy - 4000 zł
- odzież ochronna pracowników - 500 zł
- ubezpieczenie I rata - 700 zł
- spłacanie kredytu ? 400 zł
- materiały i produkty - 8500 zł
- płace pracowników - 42000 zł
- obowiązkowe ubezpieczenie społeczne pracowników - 9000 zł
- obowiązkowe ubezpieczenie społeczne właścicieli - 8000 zł
- podatek od nieruchomości - 600 zł
- usługi telekomunikacyjne - 1500 zł
- zakup materiałów pomocniczych - 3000 zł
- podatek - 2000 zł
Razem: 87000 zł
3. Zysk
Planowany zysk miesięczny:
ZYSK = PRZYCHODY - KOSZTY
100000 - 87000 zł = 13000 zł
VII. Analiza konkurencyjności
1. Analiza SWOT
a) Mocne strony:
- niskie ceny
- nowoczesny sprzęt
- wykwalifikowana kadra
- reklama
- promocja
- miła i fachowa opieka
- nowoczesne techniki
- możliwość zapłaty w euro
- akceptacja kart płatniczych i czeków
- dość wysoki poziom kapitału własnego
b) Słabe strony:
- długi okres zanim działalność zacznie przynosić dochody
- konkurencja
- firma pojawiła się niedawno na rynku
- nieliczna obsługa
- trudności ze zdobyciem pierwszych klientów
- na początku działalności z pewnością konieczność ponoszenia strat
c) Szanse:
- wzrost zdrowego trybu życia w Polsce
- duża grupa lojalnych klientów
- poprawa zamożności ludzi
- wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
d) Zagrożenia:
- wzrost czynszu lokalu
- wzrost bezrobocia
- małe dochody ludzi
- ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług
- rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma