Istotą działalności przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysków.
Kryteria oceny rentowności przedsiębiorstwa
Według jakich kryteriów będziemy oceniać efektywność i rentowność przedsiębiorstwa
Podstawowymi miernikami, stosowanymi w pionowej analizie rachunku wyników, są wskaźniki zyskowności. Ich konstrukcja jest bardzo prosta: zy...
strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa
Scharakteryzuj podstawowe strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa.
Strategia marketingowa jest elementem ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa oraz stanowi wyraz jego misji w zachowaniach na rynku. Ma ona charakter funkcj...
Co to jest leasing ?
Co to jest leasing ?
Aby rozpocząć nowy rodzaj działalności lub powiększyć zakres dotychczasowej, firma musi przede wszystkim uzyskać fundusze na inwestycje. Decyzje inwestycyjne są niezwykle ważne dla każdej firmy, ponieważ wią...
Opracowane zagadnienia na egzamin - marketing
Marketing- zintegrowany zbiór instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania.
Orientacja rynkowa- cechy: określony punkt wyjścia podejmowania działań (konsument), pro...
Rachunkowość - pytania egzaminacyjne
1. Jakie wskaźniki wykorzystuje się do oceny wykorzystania parku maszynowego?
1. Wskaźnik technicznego uzbrojenia pracy (Wt) – stanowi relację między wartością środków trwałych i jednostką pracy żywej.
Wt = środki trwałe/prac...