Wyporność statku - jest miarą siły wyporu, określa masę wody wypartej przez zanurzoną część okrętu zgodnie z prawem Archimedesa (objętość zanurzonej części okrętu pomnożoną przez ciężar właściwy wody). Miarą wyporności jest tona (1000 kg) lub długa tona(1016 kg).
Statek w stanie załadunku posiada wyporność 200 m3. Statem porusza sie w wodzie morskiej (1030 kg/ N ) z ladunkiem 180 ton. Jaki jest wlasny ciezar statku ? Dam maks jak ktos mi to wytlumaczy.
Statek w stanie załadunku posiada wyporność 200 m3. Statem porusza sie w wodzie morskiej (1030 kg/ N ) z ladunkiem 180 ton. Jaki jest wlasny ciezar statku ? Dam maks jak ktos mi to wytlumaczy....
Wykorzystanie praw Archimedesa i Pascala
-Prawo Archimedesa
To podstawowe prawo hydro- i aerostatyki, według którego na każde ciało zanurzone w cieczy działa siła wyporu hydrostatycznego skierowana przeciwnie do ciężaru ciała, równa ciężarowi cieczy, która by się zawiera�...
Prawo Archimedesa
Prawo Archimedesa jest często wykorzystywane do pomiarów gęstości ciał stałych, jest wykorzystywane przy budowie łodzi podwodnych, unoszeniu się balonów w powietrzu, w badaniu gęstości ciał ciekłych, stałych i gazowych. Łódź podwodn...
Zmiany w żegludze morskiej w drugiej połowie XX wieku – przyczyny i konsekwencje.
Zmiany w żegludze morskiej w drugiej połowie XX wieku – przyczyny i konsekwencje.
XXX OLIMPIADA GEOGRAFICZNA
SPIS T REŚCI
I. Wstęp
II. Ogólna charakterystyka transportu morskiego
III. Wskaźniki rozwoju �...
Początek wyprawy Magellana
Historię pierwszej wyprawy dookoła świata czyta się niczym scenariusz sensacyjnego filmu. W czasie tej wyprawy miały miejsce bunty załogi, podstępne morderstwa, krwawe walki z mieszkańcami egzotycznych wysp i publiczne egzekucje. Wyprawa trw...