Skutni beda negatywne a ich skala zalezy od tego, jak bardzo zasady etyczne zostaly naruszone. Przykladowo: sprzedawca oszukuje przy wydawaniu reszty - klienci zorientuja sie wczesniej czy pozniej i zaczna robic zakupy w innym miejscu co narazi sprzedawce na straty lub przyczyni sie do upadku firmu. Sprzedawca zle traktuje pracownikow - pracownicy beda odchodzic, co spowoduje kosztowne procesy rekrutacji i straty finansowe. Sprzedawca stosuje niedozwolone praktyki reklamy i wprowadza klientow blad - sprawa moze zostac skierowana do sadu i wiazac sie z wysokimi odszkodowaniami.
Zachowania organizacyjne - wybrane zagadnienia
a) KONCEPCJA ZACHOWAŃ ORGANIZACYJNYCH W TEORII ZARZĄDZANIA
Istota, Cel, Zakres
Przedmiotem nauki o zachowaniach w organizacji (ZWO) jest systematyczne badanie działań i postaw ludzi w obrębie organizacji. Badając ZWO dąży się do zas...