Chociażby po to aby wiedzieć, że nie należy zaciągać kredytu w walucie, w której się nie zarabia. CHF bawili się w spekulantów i teraz płaczą. Poznanie mocy procentu składanego oraz nawet podstawowych informacji na temat rynku finansowego pozwoli przynajmniej części społeczeństwa samodzielnie zadbać o swoją przyszłość na emeryturze. A wtłoczeniu do głów młodych osób podstawowej zasady ekonomii, że zysk jest pochodną ryzyka - im większy zysk tym większe musi być ryzyko (choćby nie wiadomo co kto mówił) - pozwoli społeczeństwu w przyszłości uniknąć problemów typu ambergold, polisolokaty czy kredyty we CHF. Ogólna wiedza z ekonomii w gospodarce rynkowej (lub aspirującej do rynkowej ;) jest niezwykle potrzeba każdemu obywatelowi, żeby był w stanie bronić się przed agresywnym marketingiem firm sprzedających produkty finansowe.
Kto odpowie mi po co w szkołach wprowadzono przedmiot podstawy przedsiębiorczości ? min pół strony a4. i nie podawajcie przykładów :)
Kto odpowie mi po co w szkołach wprowadzono przedmiot podstawy przedsiębiorczości ? min pół strony a4. i nie podawajcie przykładów :)...
Metodyka przysposobienia obronnego -pojęcia
METODYKA PRZYSPOSOBIENIA OBRONNEGO
ĆWICZENIA
DYDAKTYKA- nauka o nauczaniu i uczeniu się; jedna z podstawowych nauk ped., której przedmiotem jest kształcenie ludzi;
KSZTAŁCENIE- jest procesem obejmującym nauczanie i ...
Autonomia Galicji a sytuacja Polaków w pozostałych zaborach w II połowie XIX i na początku XX wieku – analiza porównawcza.
Wraz z dniem 24 października 1795 roku Polska całkowicie zniknęła z mapy Europy. Zaborcy ostateczny rozbiór Polski uzasadniali tym, iż „Rzeczpospolita Polska zupełnie nie jest zdolna do ustanowienia sobie takiego [stałego i silnego] rządu...
Polityka zaborców
Dnia 24 października 1795 roku Polska całkowicie zniknęła z mapy Europy. Zaborcy ostateczny rozbiór Polski uzasadniali tym, iż „Rzeczpospolita Polska zupełnie nie jest zdolna do ustanowienia sobie takiego (stałego i silnego) rządu lub te�...
Historia wychowania
Pytania egzaminacyjne z Histori Wychowania
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE Z HISTORII WYCHOWANIA
1. Scharakteryzuj wychowanie u ludzi pierwotnych
Cechą wychowania w społeczeństwie pierwotnym jest jego równość: razem i jednakowo cho...