1Siła oporów toczenia nie zależy od a masy pojazdu b rodzaju nawierzchni c kąta nachylenia drogi d wspólczynnika oporów aerodynamicznych Cx* 2Siła oporów powietrza zależy od a ciężaru pojazdu przypadającego na koła napędowe b prędkości pojazdu
1Siła oporów toczenia nie zależy od
a masy pojazdu
b rodzaju nawierzchni
c kąta nachylenia drogi
d wspólczynnika oporów aerodynamicznych Cx*
2Siła oporów powietrza zależy od
a ciężaru pojazdu przypadającego na koła napędowe
b prędkości pojazdu
c położenia środka masy pojazdu
d współczynnik oporów toczenia
3 wzrost prędkości pojazdu z 40 do 80km/h spowoduje, że siła oporów aerodynamicznych
a nie ulegnie zmianie
b wzrośnie dwukrotnie
c wzrośnie czterokrotnie
d zmaleje o połowę
4 siła hamowania z jaką koła działają na nawierzchnię drogi jest
a styczna do nawierzchni i skierowana przeciwnie do ruch pojazdu
b styczna do nawierzchni i skierowana zgodnie z ruchem pojazdu
c styczna do nawierzchni i skierowana przeciwnie do siły bezwładności
d normalna do nawierzchni i skierowana przeciwnie do siły ciężkości pojazdu
5 dwukrotne zmniejszenie prędkości jazdy podczas pokonywania zakrętu skutkuje zmniejszeniem siły odśrodkowej bezwładności działającej na pojazd
a o połowę
b dwukrotnie
c czterokrotnie
d ośmiokrotnie