1. Marka ułatwia identyfikację produktu. Zabezpieczona marka chroni specyficzne elementy produktu przed imitacją. Symbolika marki niesie z sobą pewne idee związane z jakością oraz użytecznością produktu i przywiązuje klientów do produktu. 2. Marka umożliwia pozycjonowanie produktu w wybranym segmencie rynku. Marka to więcej niż zbiór cech. Klienci nie kupują cech tylko korzyści. Cechy muszą zostać przełożone na korzyści funkcjonalne lub emocjonalne: „Nie będę musiał kupować samochodu przez kilka lat”. Wysoka cena samochodu przekłada się na korzyść emocjonalną : „Będę czuł się ważny i podziwiany” . Cech dobrej konstrukcji jest przełożona na korzyść funkcjonalną i emocjonalną : „ Jestem bezpieczny w razie wypadku”.3. Najprostszą nasuwająca się odpowiedzią jest możliwość, że klient po prostu odczytuje i odnosi jej znaczenie do słów istniejących. I tak dla przykładu nazwa sałatek Rolnik budzi zaufanie do produktu postrzeganego jako naturalny, zdrowy, o prawdopodobnie niezbyt wygórowanej cenie. BOBO FRUT jest na pewno "czymś z owoców" dla dzieci, a prosta, nawet z lekka infantylna nazwa (zdrobniałe, pieszczotliwe "bobo") sugeruje produkt przyjazny dla dziecka i bezpieczny. Nazwy, które mają swoje pozamarkowe znaczenie, pozwalają odbiorcy na takie odczytanie i proste przełożenie znaczenia realnego nazwy na cechy produktu lub firmy.
1. Jakie korzyści przynosi sprzedawanie produktów markowych?
2. Jakie korzyści przynosi kupowanie produktów markowych?
3. Jaką rolę odgrywa nazwa w strategii produktów?
Proszę o wypowiedź do każdego punktu w ok. 5 zdaniach.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź