INFORMATYKA(liceum) proszę o pomoc! Pytania do „Modułu 3 ECDL ” 1. W programie Word akapit jest fragmentem tekstu zawierającym co najmniej: 1) jeden znak 2) jeden wyraz 3) jeden wiersz 4) dwa wiersze 5) żadna z powyższych odpowiedzi nie jest popr
INFORMATYKA(liceum) proszę o pomoc!
Pytania do „Modułu 3 ECDL ”
1. W programie Word akapit jest fragmentem tekstu zawierającym co najmniej:
1) jeden znak
2) jeden wyraz
3) jeden wiersz
4) dwa wiersze
5) żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
2. W programie Word aby zmienić typografię akapitu (sposób wyrównania,
wcięcia, położenie punktów tabulacji):
1) należy koniecznie zaznaczyć cały akapit („na czarno”, jako blok tekstu)
2) nie trzeba zaznaczać całego akapitu, ale należy koniecznie zaznaczyć dowolny
jego fragment
3) nie trzeba zaznaczać nawet fragmentu, wystarczy ustawić kursor w
obrębie akapitu
3. W programie Word miarą stopnia pisma (wysokości znaków) jest punkt (pt).
Czy 1pt to więcej niż 1mm?
1) tak
2) nie
4. Czy edytor MS Word (począwszy od wersji 2000) pozwala na zaznaczenie („na
czarno”) jednocześnie kilku bloków tekstu?
1) tak
2) nie
5. Czy w programie Word można wyłączyć dzielenie wyrazów na sylaby w
wybranych akapitach?
1) tak
2) nie
3) tak, ale pod pewnymi warunkami (nie w każdym akapicie jest to możliwe)
6. W programie Word twarda spacja ma następujące cechy:
(typ Multiple Response)
1) zapewnia stały odstęp między znakami rozdzielonymi taką spacją bez
względu na sposób wyrównywania akapitu
2) zapewnia, że wyrazy rozdzielone taką spacją pozostaną w tym samym
wierszu
3) zapewnia stały odstęp między znakami rozdzielonymi taką spacją tylko w
przypadku justowania.
7. Załóżmy, że w programie Word została uruchomiona funkcja sprawdzania
pisowni, a tekst zawiera dwa następujące zdania:
1. Pojechałem nad może.
2. mieszkam w nie wielkim domku.
Program wykryje błędy ortograficzne:
1) tylko w pierwszym zdaniu
2) tylko w drugim zdaniu
3) w obu zdaniach
4) w ogóle nie wykryje błędów
8. W programie Word pole nagłówka znajduje się:
1) nad marginesem górnym
2) w obrębie marginesu górnego
3) pod marginesem górnym
9. W programie Word dane do korespondencji seryjnej mogą rezydować w
dokumencie innym niż dokument edytora.
To jest:
1) prawda
2) fałsz
10. W programie Word tekst w komórce tabeli można wyrównać:
1) na 3 sposoby
2) na 6 sposobów
3) na 9 sposobów
4) na 12 sposobów
11. W programie Word w tym samym wierszu mają wystąpić frazy:
„Jan Kowalski” – wyrównane do lewej
oraz
bieżąca data – wyrównane do prawej.
Zalecaną i efektywną metodą w takim przypadku jest:
1) zaznaczenie frazy „Jan Kowalski” i włączenie wyrównywania akapitu do lewej, a
następnie zaznaczenie daty i włączenie wyrównywania akapitu do prawej.
2) użycie między frazą „Jan Kowalski” a datą sekwencji zwykłych spacji
3) użycie między frazą „Jan Kowalski” a datą sekwencji twardych spacji
4) zastosowanie mechanizmu tabulacji
12. W programie Word jeśli pierwszy wiersz akapitu ma mieć głębsze wcięcie niż
pozostałe wiersze, najlepszą metodą do osiągnięcia tego celu jest:
1) użycie przed pierwszym znakiem pierwszego wiersza odpowiedniej liczby
spacji
2) zastosowanie mechanizmu tabulacji
3) zastosowanie funkcji „wcięcie pierwszego wiersza
Pytania do „Modułu 4 ECDL”
1. Podstawowe, standardowe funkcje programu Excel, to:
(typ Multiple Response)
1) wykonywanie obliczeń
2) tworzenie wykresów
3) praca z prostymi bazami danych
4) edycja obszernych tekstów
2. Standardowy plik programu Excel składa się z:
1) tabel przygotowanych przez użytkownika
2) zbioru formuł obliczeniowych zaprojektowanych przez użytkownika
3) tekstów wpisanych do tabel utworzonych przez użytkownika
4) trzech arkuszy
3. Standardowa organizacja arkusza programu Excel, to:
1) zestaw pól tekstowych
2) tabele utworzone przez użytkownika
3) ponumerowane strony tekstu
4) tabela
4. W programie Excel rozmiary arkusza
1) mogą być:deklarowane przez użytkownika
2) mogą być automatycznie dopasowywane do obszaru arkusz zajętego przez
obliczenia
3) wynoszą 256 kolumn x 32767 wierszy
5. W programie Excel format „Ogólny”:
(typ Multiple Response)
1) jest formatem wstępnie przypisanym nieużywanym komórkom arkusza
2) może być przypisany przez użytkownika dowolnej komórce arkusza
3) wyrównuje tekst „do lewej”
4) wyrównuje liczby „do prawej”
6. Znak oddzielający w Excelu część dziesiętną liczby, to:
1) kropka
2) średnik
3) przecinek
4) spacja
5) gwiazdka
7. Obliczenia są wykonywane w Excel’u
1) z dokładnością zadeklarowaną przez użytkownika
2) z dokładnością taką, jak w przenośnym kalkulatorze
3) z dokładnością automatycznie dobieraną do charakteru obliczeń
4) z dokładnością zadeklarowaną w formule
5) z dokładnością zawsze największą (15 cyfr znaczących)
8. Zakres liczb w Excel’u
1) może być deklarowany przez użytkownika
2) zależy od rozmiarów komórek
3) wzrasta z czasem
4) wynosi, w przybliżeniu, (-E308, +E308)
9. W programie Excel wartość liczbowa tekstu zapisanego w komórce jest równa:
1) sumie kodów znaków wchodzących w skład tekstu z wyłączeniem spacji
2) „0“ (zero)
3) największej liczbie spośród kodów znaków wchodzących w skład tekstu
4) przypadkowej, niekontrolowanej liczbie
10. W programie Excel standardowe autosumowanie dotyczy zawartości
komórek znajdujących się powyżej komórki aktywnej i obejmuje:
(typ Multiple Response)
1) zawsze wszystkie takie komórki, aż do pierwszego wiersza włącznie
2) jest przerywane po wykryciu komórki z tekstem
3) jest przerywane po wykryciu komórki z formułą
4) jest przerywane po wykryciu pustej komórki
11. W programie Excel formuła, traktowana jako ciąg znaków,
(typ Multiple Response)
1) zawsze zaczyna się od znaku „=”
2) znak „=” na początku formuły dodawany jest automatycznie przez program Excel
3) znak „=” na początku formuły umieszcza użytkownik, który ją tworzy
4) występowanie znaku „=” na początku formuły jest nieistotne
12. Funkcja „ODEJMOWANIE”
1) jest dostępna w Excelu
2) nie ma takiej funkcji w Excelu
13. W programie Excel w typowej formule mogą występować:
(typ Multiple Response)
1) liczby
2) znaki działań matematycznych
3) wywołania funkcji wbudowanych
4) komentarze
5) spacje
14. W programie Excel ciąg znaków „#” pojawiający się wewnątrz komórki
oznacza, że:
1) zawartość komórki jest nieokreślona
2) formuła znajdująca się w komórce daje błędny wynik
3) komórka jest za mała, aby prawidłowo pokazać jej zawartość
15. W Excelu, w zwykły sposób, kopiować można:
(typ Multiple Response)
1) znaki
2) teksty
3) liczby
4) formuły
5) obramowania