A Gdyby spełniło się jej marzenie(2), byłaby najszczęśliwszym człowiekiem na świecie(1). ____2_____ pod jakim warunkiem? ____1_____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe warunkuB Rysował tak pięknie(1), że wszyscy go podziwiali(2). ____1____ jak? ____2____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe sposobuC Ponieważ przeprowadzano inwentaryzację(2),sklep był zamknięty(1). ____2____ dlaczego? ____1____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe przyczynyD Milczałem(1), aby zachować dyskrecję(2). _____1_____ w jaki celu? ____2_____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe celuE Chociaż było późno(2), na ulicach panował duży ruch(1). ___2____ mimo czego? ___1____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe przyzwoleniaF Pomogę ci bardzo chętnie(1), jeśli tylko zechcesz.(2) ____1_____ pod jakim warunkiem? ____2____1 zdanie nadrzędne2 do 1 zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe warunku
Rozpoznaj rodzaje zdań. Sporządź ich wykresy. Postaw odpowiednie pytania.
A. Gdyby spełniło się jej marzenie, byłaby najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.
B. Rysował tak pięknie, że wszyscy go podziwiali.
C. Ponieważ przeprowadzono inwentaryzację, sklep był zamknięty.
D. Milczałem, aby zachować dyskrecję.
E. Chociaż było późno, na ulicach panował duży ruch.
F. Pomogę ci bardzo chętnie, jeśli tylko zechcesz.
Gramatyka i stylistka 2 gimnazjum
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź